איך לשמור על עור הפנים?

עור הפנים שלנו הוא עור עדין הדורש שגרת טיפוח השונה משאר הגוף שלנו. לכל עור יש את הרקע וההיסטוריה שלו, ולכל אחת מאתנו סיפור משלה, אבל לשמירה ולטיפול בעור הפנים יש כמה עקרונות המשותפים לכל מצבי העור.
במאמר זה ננצל את ההזדמנות לשקף ולתת לך את מיטב הידע והעצות שלנו כיצד לשמור על העור שלך בריא ויפה ככל שהוא יכול להיות בכל שלב בחיים.

איך לשמור על עור הפנים?

אז איך עושים את זה? הינה כמה טיפים ועקרונות שחייב להכיר:

שתיית מים

לצד שלל יתרונות בריאותיים שמספקת שתיית מים, היא יכולה גם לחולל פלאים לעור הפנים שלנו. שתיית מים מספקת מדי יום מסייעת לגוף לשמור על מאזן המים הטבעי שבו, ובכך שומרת גם על הלחות המצויה בעור הפנים שלנו וכך מסייעת לו להיראות לח, צעיר ורענן יותר. אם כן, כדאי לשמור על כמות המים המומלצת ביום – כ-9 כוסות נוזלים לנשים וכ-13 כוסות נוזלים לגברים.

הגנה משמש

 99% מהסימנים הנראים להזדקנות נגרמים כתוצאה מנזקי UV.
בחרו בקרם הגנה בעל מסנני קרינה מינרליים בלבד, והקפידו למרוח את הקרם על עור הפנים לפני כל יציאה מהבית. גם בחורף!

תנועה ופעילות גופנית

פעילות גופנית (גירוי מחזור הדם והזעה) חשובה מאוד לבריאות העור כמו גם לעיכול, לתפקוד החיסוני ותמיכה במערכת העצבים. מחקרים עדכניים מצביעים על כך שזה באמת יכול להשפיע לטובה על עור מזדקן, בעיקר ברמה של כלי דם ושרירים.
הקפדה על שגרת כושר משפרת את זרימת הדם, מה שמסייע להעברת חמצן וחומרים מזינים לכל הגוף, כולל העור. העברת החמצן מסייעת גם בסילוק רדיקלים חופשיים מתאי הגוף. מהסיבה הזאת, לא פעם העור שלנו נראה זוהר יותר וחיוני יותר לאחר אימון גופני.

תזונה

חלק בלתי מבוטל משמירה על עור הפנים ובריאותו הוא בתזונה. שכן, כל מה שאנחנו מכניסים לגוף שלנו ישפיע בסופו של דבר גם על מראה העור שלנו.
בחירות המזון היומיומיות שלנו והרגלי הארוחה חשובים לבריאות העור. עם זאת, העדפות האכילה והצרכים התזונתיים משתנים אצל כולנו.

בראש ובראשונה אכלו תזונה התומכת במיקרוביום (קהילת חיידקים) בריא.
התמקדו באכילת מזונות אמיתיים ומלאים ודלגו על מזונות ארוזים ומעובדים.
חשוב לצרוך מזון עשיר בוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, כדי להילחם ברדיקלים החופשיים המעודדים את תהליך ההזדקנות של העור. כך למשל, צריכת מאכלים העשירים בוויטמין C, ויטמין A, ויטמין E, באבץ ובחומצות שומן לאורך זמן, יכולה לחולל פלאים לבריאות ולעור הפנים שלנו.

הימנעות מעישון

לעישון סיגריות ומוצרים אחרים יש השפעות הרסניות על הבריאות שלנו לאורך זמן, וגם על בריאות ומראה עור הפנים. העישון יכול לגרום להאצה בהזדקנות עור הפנים, מה שמביא להופעתם של קמטים וקמטוטים, ובעיקר סביב אזור הפה והעיניים. נוסף על כך, הפנים מאבדות מהזוהר הטבעי שלהן, והעישון פשוט גורם לכם להיראות מבוגרים יותר.

הימנעות מאלכוהול

בין התהליכים שיכולים לעודד את הזדקנות העור שלנו, ועור הפנים בפרט, הוא צריכת אלכוהול. כשצורכים כמות גדולה יחסית של אלכוהול לאורך זמן, קיים אפקט של התייבשות בגוף, מה שמביא להשפעה מורגשת גם בעור הפנים. אם כן, כדי לשמור על עור פנים רענן יותר, רצוי שלא להפריז בשתיית אלכוהול ולהקפיד על הרגלי שתייה מאוזנים, וכך להימנע גם משלל בעיות בריאותיות אחרות.

שינה

שינה היא איפוס טבעי עבור כל הגוף שלנו, אשר משפיעה לטובה על כל המערכות, במיוחד על מערכת העצבים, תפקוד מערכת החיסון, עיכול, איזון הורמונלי, ניקוי רעלים בריא ותפקוד כבד. כל אלה משפיעים על העור.
ביסוס דפוסי שינה בריאים הוא אחד הצעדים הראשונים לתמיכה הן באיזון הפנימי והן בתפקוד העור. אם העור לא במיטבו והשינה בעייתית, תמיכה בהרגלי שינה בריאים צריך להיות בראש סדר העדיפויות.

שגרת טיפוח יום-יומית

בזמן שבריאות העור מתחילה מבפנים, חשוב מאוד להקפיד גם על שגרת טיפוח ביתית איכותית ומדויקת, כזו שתתמוך ותעצים את התוצאות שאנו שואפים אליהם.
העיקרון החשוב ביותר הוא להקפיד להשתמש במוצרים בעלי פורמולות טיפוח עשירות ברכיבים חיוניים, המשפרים את יכולתו של העור לתפקד בצורה מיטבית בעצמו, ועוזרים לו להיראות ולהרגיש בריא.
ברוב המקרים מוצרי קוסמטיקה פועלים בעיקר על השכבה העליונה של העור, המורכבת ברובה מתאי עור מתים, ולכן היכולת שלהם לבצע שינויים עצומים מוגבלת.
חברת ICONIX הצליחה לפתח תכשירי טיפוח מקצועיים לשימוש ביתי, תכשירים פעילים בעלי יכולת לחדור עמוק יותר לתאים כדי לספק חומרים מזינים לשכבות העור הזקוקות להם.

האסטרטגיה הטובה ביותר היא להתחיל עם היסודות – ההמלצה שלנו למוצרים הבסיסיים והחיוניים ביותר:

פילינג חומצות

מומלץ להתחיל להשתמש בפילינג כבר בשנות השלושים המוקדמות, כאשר קצב תחלופת התאים מתחיל להאט, מכיוון שהוא משפר את התחדשות התאים.
המוצר פילינג חומצות  מכיל בין היתר רכיב בשם בקוצ׳יול (רטינול ממקור טבעי) המייעל את תפקוד העור, מסיר תאים מתים, מצמצם נקבוביות פעורות ועוזר לעור להיראות צעיר ובריא יותר.

סרום ויטמין C

סרום בריכוז 15% ויטמין C היפואלרגני הוא אנטיאוקסידנט עוצמתי במיוחד. הוא עוזר להגן על העור מפני נזקי קרינה ונזקים סביבתיים, והוא מעודד ייצור מוגבר של קולגן ומבהיר פיגמנטציה עקשנית.

קרם לחות לפנים

קרם פנים איכותי, כמו קרם לחות קרם לחות פפטידים, פועל להזין את העור ולשמור עליו לח ורענן. הפורמולה מכילה ויטמין B3 (ניאצינמיד), קו-אנזים מרכזי בחילוף חומרים ועוד יתרונות מרובים, לרבות: שומר על יעילות המיטוכונדריה ומווסת את חילוף החומרים התאי, מספק הגנת UV, מעכב היפרפיגמנטציה ועוד. כמו כן, הפורמולה הזו מפחיתה קמטים וקמטוטים, מגבירה את גמישות העור, מעניקה לו נפח טבעי ומגינה עליו מפני נזקים סביבתיים.

קרם עיניים

כחלק משגרת הטיפוח, חשוב למרוח קרם עיניים. משום שהעיניים שלנו תמיד בתנועה. בשל חוסר שינה, נוצרים סביבן קמטוטים, נפיחות ועיגולים כהים. קרם עיניים איכותי יוכל לספק את הלחות לאזור העדין הזה, לספק מראה מורם יותר לעפעפיים נפולים, להחליק אותו, להבהיר את העיגולים הכהים מתחת לעיניים ולהפחית שקיות.

קרם לילה

קרם לילה מסייע בחידוש שכבת השומנים של העור שלך באומגות 3, 6 ו-9, לצד אספקת שומנים באיכות גבוהה שעוזרת לתמוך בעור בריא. ייצור השומנים בעור פוחת עם הגיל, מה שעלול להפוך את המיקרוביום (קהילת חיידקים) של העור לפחות חזק ומגוון, ולכן פגיע יותר לתסמינים דלקתיים. הפורמולה של ICONIX קרם להבהרת פיגמנטציה והצערת העור, עשירה ברכיבי לחות ובו בזמן מסייעת להבהרת פיגמנטציה וכתמי שמש.

הסרת איפור

חשוב להקפיד להסיר את האיפור בסוף כל יום ולשמור על עור פנים נקי. אם לא מסירים את האיפור היטב או הולכים לישון עם האיפור, הנקבוביות יכולות להיסתם וכך ייווצרו פצעונים ודלקות על העור, הפעילות של הרדיקלים החופשיים מתגברת, מה שיכול להביא למראה עור מבוגר ועייף יותר. על כן, יש לנקות את העור בעדינות באמצעות מסירי איפור, שמן ניקוי, מים מיסלרים, טונר, וכך הלאה.

איך לשמור על עור הפנים בגיל ההתבגרות?

לא פעם עור הפנים בגיל ההתבגרות נוטה לאקנה ולפצעי בגרות. מכאן, הבחירה בתכשירים היא חשובה במיוחד, שכן בחירה לא נכונה יכולה להביא בהחמרה של התופעה. כך למשל, חשוב לבחור בתכשיר שאיננו קומדוגני (כלומר לא מחמיר אקנה), תכשירים המכילים חומרים טבעיים, וכן שמירה על רמת PH נכונה ומאוזנת. במקרים קיצוניים של פצעי בגרות יש לפנות לרופא עור, כדי שימליץ על טיפול ותכשירים מיוחדים אשר יסייעו בטיפול בתופעה.

לסיכום

הטיפול בגוף בכלל ובעור הפנים בפרט הם חלק משגרה של טיפוח, טיפול ותשומת לב. מדובר במאמץ לכל החיים, וצריך לתת לגוף שלכן ולעור שלכן את כל התמיכה שהוא צריך כדי להיות ולהרגיש בריא ויפה. אחרי הכל, עור בריא הוא דבר נפלא, גם לתחושה האישית וגם למראה האסתטי, וזה נכון לכל גיל. כנראה שהעור שלכן יישא סימני גיל, אבל אפשר לעזור לעור להיות ולהרגיש יפה ומטופח. אנו מזמינים אתכם להתרשם ממוצרי האיכות של ICONIX, ולתת לעור הפנים שלכם ליהנות מכל הטוב שיש להם להציע.