הבקוצ'יול הוא הרטינול החדש?

הכירו את הבקוצ'יול, האלטרנטיבה הטבעית לרטינול שמעודדת ייצור קולגן איכותי מעומק העור, מאיצה התחדשות תאים, מבהירה פיגמנטציה, מטפלת בחיידק האקנה ומחליקה קמטים - וכל זה ללא תופעות לוואי טורדניות. המהפכה השקטה כבר כאן.

הרטינול, רכיב הזהב הרשמי של תעשיית היופי, מולך כבר 80 שנה בזירת האנטי אייג'ינג ונתפס כתשובה המוכחת מדעית היחידה לסוגיית הזדקנות העור. על אף שלאורך השנים צצו בשוק לא מעט אלטרנטיבות, רופאים ומדענים המשיכו והתעקשו שרק רטינול יכול להשיב את הזמן לאחור, להילחם בקמטוטי עור ולסייע לבעיות האסתטיות שרבים מאיתנו כל כך סובלים מהן – אקנה, קמטים ופיגמנטציה. אך לשימוש ברטינול מתלווים לא מעט חסרונות מטרידים: הוא עלול לגרות את העור, להפוך אותו לדק יותר, הוא גורם לרגישות לשמש ואסור באיסור חמור לשימוש בזמן הריון והנקה.

לאחרונה נכנס מעורר באז חדש ונטול תופעות לוואי לשוק, לא קל לגלגל את שמו על הלשון, אבל לפי כל הסימנים, רצוי להתחיל לתרגל: הכירו את הבקוצ'יול (Bakuchiol), האלטרנטיבה הטבעית לרטינול שיודעת לעורר יצירת קולגן ולהאיץ התחדשות תאים, והמרכיב שלאט ובהתמדה הפך לטרנד החם ביותר ומחולל מהפכה שקטה בעולם הדרמו-אסתטיקה. ממש כמו הרטינול, גם הבקוצ'יול מסייע להשגת עור חלק, נקי ורענן, אך בניגוד אליו הוא 100%  טבעי. בנוסף, הבקוצ'יול נהנה מעוד יתרונות - הוא מתאים לשימוש גם בבוקר, לנשים בזמן הריון והנקה, מתאים לכל סוגי העור, ובעיקר מתאים יותר לאקלים הישראלי.

מה זה בעצם בקוצ'יול?

מדובר בסוג של תרכובת נוגדת חמצון, שמצויה בזרעים ובעלים של צמח הבאבצ'י שמקורו בהודו. בניגוד למוצרי רטינול רבים שהמקור שלהם הוא סינתטי או מן החי ומתוצרי לוואי של בעלי חיים, בקוצ'יול הוא חלופה טבעונית גאה וראויה. הוא זרז של קולגן, אחד המרכיבים החיוניים ביותר לעור חלק וצעיר למראה, הוא בעל תכונות אנטי דלקתיות ואנטי בקטריאליות שמטפלות באקנה, הוא מסייע בתיקון תאי עור, מביא לחידושם ופועל להחלקת קמטוטים ולהשגת גוון חלק ואחיד יותר.

מה ההבדל בין ההשפעה של בקוצ'יול לרטינול?

הבקוצ'יול הוכח כחומר שפועל בדומה לרטינול המסורתי והוא נהנה מאפקט משפר קמטים מוכח קלינית. יש לו גם יכולת להילחם בחמצון העור, להבהיר כתמי עור כהים, לסייע להשגת מרקם חלק יותר, למנוע היפר פיגמנטציה ולייצר עור גמיש יותר. בדיקות רבות מצביעות על כך שהבקוצ'יול מספק חוויה עדינה יותר בהשוואה לרטינול, במיוחד עבור אלה עם עור רגיש. רטינואידים הם חזקים. מאוד. בגלל העוצמה שלהם, הם לא מתאימים עבור עור רגיש ועלולים לגרום ליובש, גירוי או רגישות מוגברת.

בקוצ'יול או רטינול? 

מבחינת המחקר המסורתי, רטינול עדיין תופס חלק מרכזי בפתרונות ובסיוע לבעיות עור, לכן התשובה טמונה בדאגה הספציפית ובהבנת תופעות הלוואי הרבות של הרטינול והאם הדרך להימנע מהן ריאלית עבור סגנון החיים שלך. בואו נצלול פנימה כדי להבין מתי כדאי להשתמש במה -
* היפרפיגמנטציה, קמטים וקמטוטים: שניהם. גם הבקוצ'יול וגם הרטינול הוכחו כטיפולים יעילים לדאגות אלו כאשר משתמשים בהן בצורה נכונה.
* עור רגיש: בקוצ'יול. בעלי עור רגיש הנוטה לגירויים, יובש, אדמומיות וקילופים יסבלו מאוד משימוש ברטינול או רטינואידים. מחקרים מראים שבקוצ'יול הוא אפשרות טובה יותר עבור קבוצת אנשים זו.
* אם את בהיריון או מיניקה: בקוצ'יול. רופאי עור לא ממליצים להשתמש ברטינואידים מכל סוג לנשים בהיריון או מיניקות. בקוצ'יול, מנגד, נחשב בטוח.

למה בישראל מומלץ להשתמש בבקוצ'יול?

אילו היינו בסקנדינביה כנראה שהיינו פועלים אחרת, אבל פה בארץ השמש נצחית, הקרניים קופחות על פנינו במשך רוב שעות היום, גם בסתיו ובחורף. החשיפה לשמש עלולה להיות מסוכנת בצורה מטרידה במהלך שימוש ברטינול ויש להתגונן ממנה נחרצות. בעת שימוש ברטינול ההמלצה היא לבלות פחות זמן בחוץ ולהמעיט בחשיפה לקרני UV, וגם אז להקפיד על מריחה קפדנית של קרם הגנה. הבקוצ'יול לעומת זאת, לא רק שאינו מהווה סיכון בחשיפה לשמש, הוא אף מספק רמה של הגנה מהשמש שאינה מצויה ברטינול. יתר על כן, שימוש קבוע אינו גורם ליובש או לגירוי בעור שאנו רואים לעיתים עם רטינול.