ויטמין C: סוד הקסם לפנים מלאות בגלואו וברק

ויטמין C הוא בין הרכיבים הבולטים בעולם הטיפוח, ולא בכדי הוא נפוץ במגוון מוצרי הבהרה, סרומים ותכשירי אנטי אייג'ינג שונים הקיימים כיום בענף הקוסמטיקה. הוא לא רק אחד מנוגדי החמצון היעילים ביותר, אלא הוא תורם גם בהאטת תהליך ההזדקנות הטבעי של העור ומעניק לו זוהר וחיוניות. אז מהו ויטמין C, מהם יתרונותיו לעור הפנים שלנו ומהי הייחודיות של ויטמין C היפואלרגני של חברת ICONIX? ריכזנו לכן את כל התשובות והמידע במאמר הבא. שנתחיל?

מהו ויטמין C?

ויטמין סי, הידוע גם בשם חומצה אסקורבית, הוא ללא צל של ספק ויטמין חיוני לגוף. הוויטמין מסיס במים והוא נחוץ בעיקר ליצירת חלבון קולגן המייצר רקמות ועצמות יציבות וחזקות. בניגוד לרוב בעלי החיים, בני האדם אינם מסוגלים לייצר את הוויטמין באופן טבעי בגופם, ועל כן הם מוכרחים להפיק אותו מתזונה – בעיקר מפירות ומירקות כמו פלפל אדום, פירות הדר וירקות ירוקים.

הפופולריות של ויטמין C (ובין היתר, גם מיתוסים רבים על אודותיו) הפכה אותו שם מוכר בכל בית, והוא לרוב ידוע בתור נוגד חמצון עוצמתי המסייע בחיזוק והגנה על מערכת החיסון ובמלחמה בנזקים של רדיקלים חופשיים הפוגעים בתאים בגופנו. אך כיצד הוא תורם למראה העור שלנו?

מה הם היתרונות של ויטמין סי לפנים?

אנחנו בהחלט זקוקים לרמות מספקות של ויטמין C כדי לשמור על בריאות תקינה, אלא שלא רבים מודעים גם לתרומתו הישירה לעור הפנים שלנו. למעשה, שימוש חיצוני בוויטמין C במריחה טופיקלית על העור יעיל הרבה יותר מאשר צריכה פנימית, לפחות בכל הנוגע לטיפוח ולטיפול העור.
שימוש קבוע בתכשירים המכילים ויטמין
C יכולים להיטיב מאוד עם מצב העור שלכן בטווח הרחוק. לפניכן כמה מיתרונותיו הבולטים של ויטמין C לפנים:

  • גורם לעור להיות יותר אלסטי – ויטמין C תורם לייצור הקולגן בגופנו. קולגן הוא חלבון הלוקח חלק פעיל בהצמחת רקמות ותאים, בעיקר תאי עור. קולגן לרוב משולב עם חלבון סיבי נוסף הקרוי אלסטין, והוא זה המעניק אלסטיות לעור.
  • העלמת קמטים – ייצור הקולגן, שהוא אבן הבניין של העור, הולך ופוחת ככל שאנחנו מתבגרים. ויטמין C מעודד ייצור של קולגן, מה שעשוי לסייע במניעת הזדקנות מוקדמת של העור וביצירת מראה עור מוצק וצעיר.
  • טיפול באקנה – אקנה, חַטֶּטֶת בעברית, היא דלקת של בלוטות החלב וזקיקי העור, המופיעה לרוב בגיל ההתבגרות (אך לא רק). מדובר במחלת עור שכיחה העשויה לגרום לצלקות, ומאחר שוויטמין C מסייע בייצור קולגן, הוא למעשה מזרז את תהליך ריפוי הצלקות של האקנה. כמו כן, ויטמין C מסייע בריפוי פצעים.
  • הפחתת הנזק לפנים – זה לא סוד שקרני השמש עלולות לפגוע בעור הפנים שלנו ולגרום לו לנזקים שונים, כמו היפרפיגמנטציה, כתמי גיל, רפיון, קמטים וכיו"ב. אולם, קרינת UV מגיעה אלינו לא רק מהשמש, אלא גם ממסכים ומנורות פלורסנט, שהם חלק כמעט בלתי נפרד מחיי היומיום של רבים מאיתנו. הקרינה הזו מייצרת רדיקלים חופשיים המפרקים סיבי קולגן ואלסטין, מה שיכול לפגוע במראה עור הפנים. ויטמין C, מעצם היותו נוגד חמצון רב עוצמה, מצוי בכל שכבות העור ומנטרל את הרדיקלים החופשיים הנוצרים בעור ומונע את פירוק סיבי הקולגן והאלסטין.
  • מונע ומטפל בפיגמנטציה – פיגמנטציה הוא שם כולל לכתמים כהים המופיעים על העור שלנו. מדובר באחת מבעיות העור נפוצות ביותר, והיא לרוב נגרמת בגלל חשיפה יתרה לשמש, גיל או כתוצאה מחוסר איזון הורמונלי. על אף שהתופעה אינה מזיקה לבריאות, היא יכולה לגרום למראה עור מבוגר ועייף יותר. ויטמין C יעיל מאוד בכל הקשור בפיגמנטציה, מאחר שהוא מעכב ייצור לא תקין של מלנין ומאזן את גון העור.
  • מותר גם לנשים בהריון – באופן כללי, ויטמין C נחשב בטוח לשימוש בעבור נשים בהיריון, אך למען הסר ספק מומלץ להתייעץ עם רופא.
  • מגן מפני זיהום אוויר – גורמים סביבתיים שונים, הקשורים בין היתר גם לאורח החיים שאנחנו מנהלים, כמו עישון, זיהום אוויר וצריכת אלכוהול מופרזת, גורמים לעלייה ברדיקלים החופשיים שכאמור, פוגעים בעור שלנו. לנוגד חמצון חזק כמו ויטמין C יש השפעה משמעותית בהגנה על העור במצבים אלה.

מהי הבעייתיות של מוצרים קוסמטיים המכילים ויטמין C?

כאמור, ויטמין C הוא נוגד חמצון, וכמו כל נוגד חמצון – הוא מתחמצן. כמו כן, לוויטמין C יש יכולת חזקה להיקשר לרדיקלים חופשיים של חמצן, ומכיוון שהוויטמין מסיס במים, הוא מתחיל להתחמצן ועלול לשנות את צבע התמיסה. משמעות הדבר הוא שהחימצון עלול לקרות בבקבוק עוד לפני השימוש במוצר, והוא עלול להזיק לעור. החומצה אסקורבית, שזו הצורה הטהורה של ויטמין סי, נחשבת יעילה – אבל היא מתחמצנת הכי מהר. כלומר, היא יעילה כאשר היא טרייה, אך היא מאבדת מהאפקטיביות שלה ברגע שהיא מתחמצנת ואף עלולה להזיק ולגרום לגירוי.

ההתגברות על בעיית היציבות היא באמצעות נגזרות שהן צורות יציבות של החומר. לכן, ב- ICONIXאנחנו משתמשים בנגזרת ייחודית של ויטמין סי הנקראת 3-o-ethyl Ascorbic Acid בריכוז 15%. מדובר בנגזרת יעילה, לא מגרה ויציבה – הכי דומה לחומצה אסקורבית, אבל בלי חסרונותיה. הנגזרת הזאת מסייעת בהבהרה, בייצור קולגן והיא סוג של נוגד חמצון יעיל ועמיד ביותר.

הייחודיות של ויטמין C היפואלרגני של ICONIX

כאמור, בשוק הקוסמטיקה היום קיימים מוצרי טיפוח רבים הכוללים ויטמין C, וכפי שפירטנו לעיל, יש לוויטמין השפעות חיוביות על מראה ועל בריאות העור שלנו. לתוצאות מיטביות, מומלץ לצרוך ויטמין סי לא רק באמצעות התזונה, אלא גם להוסיף אותו לשגרת טיפוח הפנים שלנו, בייחוד לנוכח העובדה כי החיים בסביבה אורבנית מובילים לפגיעה מתמשכת בעור. החשיפה לקרינת UV ולזיהום האוויר משנה את המבנה הטבעי של העור, מה שגורם להזדקנות מוקדמת המכונה גם פוטו-אייג'ינג. פוטו אייג'ינג הוא מצב של הזדמנות עור מהירה בהשוואה להזדקנות הטבעית, והיא נובעת מחשיפה כרונית ובלתי מבוקרת לקרני שמש.

נגזרת היפואלרגנית ייחודית של ויטמין C, בצורתו היציבה והיעילה ביותר, אשר אינה מתחמצנת לאחר פתיחה בניגוד לצורות מסורתיות של ויטמין C קיימת בסרום ויטמין C 15% של ICONIX, מגנה מפני נזקים אלה ויוצרת עור בריא ומאוזן. מאחורי הקלעים, הוויטמין לוכד רדיקלים חופשיים מקרינת UV ומקרינת אור כחול הנפלטת ממסכים, נלחם בדלקות ומגביר את סינתזת הקולגן. השינוי הנראה לעין כולל גון עור אחיד ומלא חיים, מיצוק, הפחתת אדמומיות, צמצום נקבוביות פעורות ומילוי קמטים. כמו כן, יכול הסרום לשמש בסיס טוב לאיפור. יעילות המרכיבים הפעילים  בסרום של ICONIX הוכחה במבחנים קליניים ובעלת פטנט רשום.

האם כל אחד יכול להשתמש בוויטמין C לפנים?

ויטמין C נחשב לוויטמין חיוני ביותר לגוף האדם, מסייע במניעת מחלות רבות וכפי שהצגנו במאמר זה, הוא גם תורם רבות לעור הפנים שלנו. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי יש אנשים מסוימים בעלי רגישות לוויטמין C. כאשר אדם נחשף לחומר לו הוא רגיש, לא רק שהחומר אינו מיטיב עמו אלא הוא גם עלול להזיק. כך, לדוגמה, תגובה אלרגית לוויטמין C יכולה לגרום לגוף לייצר תגובה הפוכה ממה שהיינו מצפות מהוויטמין. לכן, אם ידועה לכן רגישות לוויטמין C, מומלץ להימנע משימוש בתכשירים לפנים המכילים ויטמין C, לפחות עד להתייעצות עם רופא.

לסיכומו של עניין,

אין עוררין על חשיבותו של ויטמין C לגופנו, ויש לו השפעה חיובית הן על בריאות ועל תקינות הגוף הן על עור הפנים שלנו. הוא מסייע בהאטת תהליך ההזדקנות הטבעי של העור, מבהיר כתמי פיגמנטציה, מגן על העור מפני רדיקלים חופשיים ונזקיהם ומטפל בפצעים ובצלקות. שימוש בוויטמין C בשגרת הטיפוח שלנו יכול לתרום להגברת ייצור הקולגן למראה צעיר ורענן ולתקן את הנזקים הנגרמים לעור כתוצאה מחשיפה לקרני UV ואור כחול.