כהויות מתחת לעיניים

לעיניים יש מקום מיוחד במראה שלנו ובאופן שבו אנו מציגות את עצמנו לעולם. לא מעט מאיתנו מתמודדות עם כהויות וסימנים מתחת לעיניים, אשר עלולים לגרוע מאסתטיקת הפנים הכללית. עיגולים שחורים מתחת לעיניים הם עניין נפוץ בכל גיל היכול להופיע בעקבות גורמים שונים כמו אורח חיים, גנטיקה או בעיות בריאות. כאן נדבר על הגורמים לכהויות מתחת לעיניים ועל אפשרויות הטיפול השונות להעלמתן.

מהן כהויות מתחת לעיניים?

כהויות מתחת לעיניים הן שינוי צבע או פיגמנטציה של העור מתחת לעפעפיים התחתונים. סימנים אלו יכולים להופיע בשלל צבעים כמו כחול, סגול וחום ואפילו אדום או שחור, והם בדרך כלל בולטים יותר אצל בעלות עור בהיר. הכהויות האלו הן למעשה נראות מוגברת של כלי הדם מתחת לעור, וככל שהם בולטים יותר כך המראה של העור כהה יותר. על אף שהם בדרך כלל לא מזיקים ואינם בעיה רפואית בעצמם, הם יכולים להיות מטרד אסתטי שאפשר לטפל בו.

מה גורם לעיגולים שחורים מתחת לעיניים?

יש כמה גורמים התורמים להיווצרות עיגולים שחורים מתחת לעיניים, וזיהוי הגורמים הבסיסיים הללו חשוב כדי למצוא את הטיפול המתאים וגם למניעתם. בואו נדבר קצת על הגורמים העיקריים המובילים להתפתחות עיגולים שחורים מתחת לעיניים:

מחסור במים

אחת הסיבות השכיחות ביותר לעיגולים שחורים מתחת לעיניים היא התייבשות של הגוף. כאשר הגוף אינו מקבל כמות מספקת של מים העור מתייבש ומאבד את גמישותו, מה שהופך את כלי הדם מתחת לעיניים לבולטים יותר. בעקבות כך, העור נראה דק יותר וכלי הדם הכהים שמתחתיו הופכים לגלויים יותר, מה שמוביל להופעת סימנים כהים. כדי להתמודד עם המצב ולמנוע הופעת כהויות, חשוב לשתות מדי יום כמות מספקת של מים. השתדלו לשתות לפחות 8–10 כוסות מים ביום, ואפילו קצת יותר בימים חמים במיוחד.

עומס על העיניים

זה לא סוד שאנחנו מבלות פרקי זמן ארוכים מדי בצפייה במסכים שונים, בין שזה לעבודה, לבידור או לתקשורת. זמן מסך ממושך עלול להוביל לעומס על העיניים, מה שעלול להחמיר את הבולטות של כהויות מתחת לעיניים כיוון שכלי הדם מתרחבים ונעשים בולטים יותר. כדי להפחית את העומס על העיניים, חשוב לתרגל את כלל 20-20-20: קחו הפסקה של 20 שניות בכל 20 דקות, והתמקדו במשהו שנמצא במרחק של 20 מטרים. כמו כן, ודאו שמסך המחשב נמצא בגובה העיניים כדי למזער את העומס על העיניים וגם על הצוואר, ונסו כמה שפחות להיות בתוך הטלפון או המחשב אם אתן יכולות.

עייפות

חוסר שינה ועייפות כרונית הם גורמים נפוצים לעיגולים שחורים מתחת לעיניים. כאשר הגוף לא מקבל כמות מספקת של שינה משקמת, מערכת הדם לא מסוגלת לתפקד בצורה אופטימלית. בעקבות זאת, הדם עלול להצטבר בכלי הדם שמתחת לעיניים, מה שגורם להם להיראות כהים ובולטים יותר. חשוב לישון בכל לילה בין 7 ל-9 שעות כדי לספק לגוף את המנוחה שהוא זקוק לה. קביעת לוח זמנים קבוע לשינה ויצירת שגרת שינה מרגיעה יכולה לעזור לשפר את איכות השינה ולהפחית את המראה של עיגולים שחורים.

אלרגיות

אלרגיות עלולות לגרום להיווצרות של עיגולים כהים מתחת לעיניים עקב שילוב של גורמים. כאשר יש בגוף תגובה אלרגית הגוף משחרר היסטמינים, ואחת ההשפעות שלהם היא הרחבה של כלי הדם (ובעקבות כך הם בולטים יותר). כמו כן, אלרגיות בדרך כלל גורמות לנו לגרד בעיניים ולשפשף אותן, מה שמגרה עוד יותר את העור העדין סביב העיניים ועלול להחמיר את המראה של עיגולים כהים. כדי לטפל באלרגיות ובהשפעתן על העור, חשוב להכיר את האלרגנים המשפיעים עליכן ולהשתמש בטיפולים המתאימים כדי למנוע גירוי ותגובות אלרגייה. תרופות ואנטיהיסטמינים יכולים לספק הקלה של המצב, ושינויים באורח החיים כגון שימוש במצעים היפואלרגניים והימנעות מהחומרים שהגוף שלכן רגיש אליהם יכולים לעזור למזער את השפעתם על העור.

נטייה לכהויות מתחת לעיניים

יש מי שחווה מדי פעם מצב של סימנים כהים מתחת לעיניים בגלל גורמים כמו עייפות או אלרגיות, אבל יש גם כאלו שיש להן נטייה גנטית להתפתחות הכהויות האלו. נטייה גנטית זו יכולה לגרום להופעה עקבית של סימנים שחורים, בלי קשר לאורח החיים או אפילו אם אין לכן אלרגיות. גם מי שיש לה נטייה גנטית להתפתחות כהויות יכולה להתמודד עם הפחתת המראה שלהם והעלמתם באמצעות גישה מקיפה לטיפוח העור, אם כי אצלן ייתכן שהמצב יהיה מאתגר קצת יותר. שימוש בקרמים לעיניים ובטיפולים אסתטיים שונים יכול לעזור להפחית את המראה שלהם ולשפר את בריאות העור הכללית.

טיפול בכהויות מתחת לעיניים

טיפול בעיגולים שחורים מתחת לעיניים דורש בדרך כלל שילוב של שיטות טיפול שונות כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר. לא בטוחות אילו סוגים של טיפולים קיימים להתמודדות עם המצב? הינה כמה דוגמאות נפוצות:

טיפולים אסתטיים

טיפולים אסתטיים מציעים מגוון אפשרויות למי שמעוניינת להפחית את המראה של עיגולים כהים מתחת לעיניים. הינה חלק מהטיפולים האסתטיים הנפוצים ביותר לטיפול בנושא:

  • חומרי מילוי עוריים – אפשר להזריק מתחת לעיניים חומרי מילוי על בסיס חומצה היאלורונית כדי לנפח את האזור ולהפחית את המראה של כלי הדם והעיגולים השחורים
  • פילינג כימי – פילינג כימי שיש בו מרכיבים כמו חומצה גליקולית או חומצה סליצילית יכול לעזור לשפר את מרקם העור, להפחית פיגמנטציה ולקדם ייצור קולגן באזור מתחת לעיניים
  • טיפול בלייזר – טיפולי לייזר כמו לייזר חלקי או IPL יכולים להתמקד בפיגמנטציה ולעורר ייצור קולגן, מה שמוביל למראה עור בהיר וצעיר יותר
  • טיפול פלזמה עשירה בטסיות דם (PRP) – בטיפול PRP, המטפל משתמש בדם המטופל כדי להוציא ממנו טסיות דם ולהזריק אותן בחזרה במקום המיועד (במקרה הזה, בעור שמתחת לעיניים). הטסיות מעוררות את תהליך ייצור הקולגן ויכולות לעזור לשפר את גוון העור ואת המרקם שלו
  • Microdermabrasion – זהו הליך לא פולשני המקלף את שכבת העור העליונה, מעודד צמיחה של תאי עור חדשים ובריאים יותר ומפחית את המראה של עיגולים כהים. זהו טיפול יעיל לעיגולים שחורים המופיעים בעקבות פיגמנטציה של העור
  • מיקרונידלינג – מיקרונידלינג הוא טיפול שבו מחטים זעירות יוצרות פציעות קטנטנות הממריצות את העור והדם ומעודדות ייצור קולגן בעור. הטיפול יכול לעזור לשפר את המראה של עיגולים כהים לאורך זמן

חשוב להתייעץ עם רופא עור מוסמך או עם איש מקצוע בתחום טיפוח העור כדי לקבוע איזו אפשרות טיפול היא המתאימה ביותר למצב שלכן ולסוג העור שלכן.

שימוש בקרם עיניים

קרמים שפותחו במיוחד עבור העור העדין סביב העיניים יכולים להיות תוספת חשובה לשגרת טיפוח העור שלכן כדי שתתמודדו בהצלחה עם כהויות מתחת לעיניים. חפשו קרמים לעיניים המכילים מרכיבים שיעזרו לכן לשפר את המראה של העור ולהפחית את חומרת הכהויות, למשל חומצה היאלורונית, ויטמין C ועוד.

קרם העיניים Star Therapy של אייקוניקס מכיל את כל מה שאתן צריכות כדי להעניק לעור העדין והדק מסביב לעיניים את כל מה שהוא צריך כדי שהוא ימשיך להיות בריא ומאוזן. הוא מתאים לשימוש על כל סוגי העור ובכל יום בשנה, אינו מכיל חומרים כמו רטינול, שהם אומנם חזקים ויעילים אך עלולים להיות מסוכנים לשימוש (למשל לנשים בהיריון ובזמן חשיפה לשמש), ויש בו המון רכיבים טבעיים חיוניים לשמירה על המראה הצעיר של העור ועל גוון אחיד ובהיר. בין המרכיבים שבקרם שלנו תוכלו למצוא קומפלקס אצות ים, תמצית עץ משי ותמצית פרח ארניקה, המעניקים כל אחד מהם תכונות חשובות לעור כמו מיצוק העור, יכולת שמירה על לחות וגם הפחתת עיגולים כהים.

טיפולים ביתיים

נוסף על הטיפולים המקצועיים והקרמים לעיניים, יש כמה טיפולים ביתיים ושינויים באורח החיים שיכולים לסייע לכן בהפחתת המראה של עיגולים כהים מתחת לעיניים:

  • קומפרס קר – הנחת קומפרס קר או פרוסות מלפפון צונן על העיניים יכולה לסייע בכיווץ כלי הדם ובהפחתת נפיחות
  • הגנה מהשמש – יש למרוח קרם הגנה בכל יציאה מהבית ולהשתמש במשקפי שמש כדי להגן על העור העדין מתחת לעיניים מפני נזקים הנגרמים מהקרניים האולטרה סגולות של השמש
  • תזונה מאוזנת – בנו לעצמכן תפריט תזונה מאוזן, העשיר בנוגדי חמצון, בוויטמינים ובמינרלים כדי לקדם את בריאות העור הכללית
  • קונסילרים לאיפור – יש קונסילרים שתוכננו במיוחד לשימוש מתחת לעיניים כדי להסוות באופן זמני עיגולים כהים

איך להעלים כהויות מתחת לעיניים?

העלמה מוחלטת של עיגולים שחורים מתחת לעיניים עשויה להיות מאתגרת, אך אפשר להפחית באופן ניכר את הופעתם ולמנוע את חזרתם באמצעות שילוב של שינויים באורח החיים, שגרת טיפוח העור וטיפולים מקצועיים. הינה כמה צעדים עיקריים שיעזרו לכן להגיע למצב של גוון עור אחיד ובהיר מתחת לעיניים:

  • לשתות המון מים – העור צריך הרבה לחות, וכדי למנוע אובדן שלה ויובש בעור חשוב לשתות את כמות המים היומית המומלצת (ואפילו יותר)
  • שיפור איכות השינה – ודאו שאתן מקבלות כמות מספקת של שעות שינה מדי לילה. ודאו שהחדר חשוך, שקט ובטמפרטורה המתאימה ושהמיטה נוחה ותומכת בגוף כדי שתשקעו במהירות בשינה ושלא יהיה אף גורם העלול להפריע לכן במהלכה
  • טיפול מקדים באלרגיות – זיהוי וניהול מוקדם של אלרגנים בסביבה שלכן יכול לעזור לכן למזער את ההיקף של תגובות אלרגיות ואת הסימפטומים שלהן
  • הגנה מהשמש – הגן על עיניך מפני קרני UV מזיקות על ידי שימוש בקרם הגנה ומשקפי שמש עם הגנת
  • טיפולים ביתיים ומקצועיים – אל תהססו להכניס לשגרת הטיפוח שלכן מוצרים כמו קרם עיניים ייעודי שיעזור לכן לשפר את בריאות העור ולהפחית כהויות. התייעצו עם בעל מקצוע מוסמך כדי לקבל המלצות למוצרים וטיפים לשימוש ביתי, וכמובן פנו אל גורמים מוסמכים כדי לעבור טיפולים מקצועיים להפחתת הכהויות

לסיכום   

עיגולים שחורים מתחת לעיניים הם עניין נפוץ העלול להשפיע על הביטחון העצמי ועל המראה הכללי שלנו. זיהוי הגורמים השונים להופעתם חשוב בדרך למציאת הפתרונות הטובים ביותר לטיפול בסימנים הקיימים ובמניעת כהויות בעתיד. על ידי אימוץ גישה כוללת של שינויים באורח החיים, טיפוח עור נכון ובמידת הצורך גם טיפולים מקצועיים אצל גורמים מוסמכים, תוכלו להפחית באופן ניכר את מראה הכהויות וליהנות מעור בריא יותר ובעל גוון אחיד יותר.