קוסמטיקה טבעית: בריאות ואחריות כסגנון חיים

תנועת הקוסמטיקה הנקייה צוברת תאוצה ולא במקרה: שימוש במוצרים נטולי חומרים מזיקים לא רק שומר על הבריאות, אלא גם מסמל גישה נכונה לחיים. אבל יש גם סכנות, ולכן חשוב לוודא שאתן בידיים טובות.

כולם רוצים להשתמש במוצרי טיפוח שמורכבים מחומרים איכותיים, בטוחים, ולדעת בוודאות שאין בהם מרכיבים מזיקים שעלולים לפגוע בבריאות. ואכן, הקידמה והטכנולוגיה המודרנית מאפשרות כיום לחברות הקוסמטיקה לייצר מוצרים איכותיים, גם בלי להשתמש ברכיבים שעלולים להזיק. לטובת קידום מטרה זו בדיוק התעוררה תנועת "הקוסמטיקה הנקייה" והפכה לאחד הטרנדים הבולטים של השנים האחרונות. 

נקי = פשוט!
העיקרון פשוט: ממש כמו במוצרי מזון, כך גם במוצרי טיפוח, חשוב ללמוד לקרוא את התווית על שלל המרכיבים המופיעים בה ולדעת לפרש אותה. הקוסמטיקה הנקייה שואפת לרשימות מרכיבים ללא תוספות מיותרות ורכיבים מסתוריים, עם שקיפות מלאה לגבי כל מרכיב וללא ניסויים בבעלי חיים. כדי שמוצר קוסמטי יוגדר "נקי" הוא צריך לענות על שתי דרישות בסיסיות: 
1. הרכיבים ממנו הוא עשוי חייבים להיות לא רעילים ובטוחים לשימוש.
2. צריכה להיות שקיפות מלאה ברשימת הרכיבים.

אז נכון, הציפייה הבסיסית ממוצר קוסמטי שרכשנו היא לדעת שהוא קודם כל יעיל - אבל לא בכל מחיר. לפני הכל, לצרכנים של היום יש מודעות בריאותית גבוהה, הם מעוניינים להפחית חשיפה לכימיקלים ולחומרים מזיקים בכל קשת מוצרי הצריכה, ולפני הכל חשובה להם תחושת הביטחון. למרבה הצער, גם בימינו חברות הקוסמטיקה עדיין משתמשות ברכיבים שאינם בריאים לגוף. מוצרים רבים מדי, גם של החברות הגדולות ביותר, עלולים להכיל רכיבים שבמקרה הטוב יגרמו לגירוי בעור, יצרו בעיות הורמונליות או ישבשו את איזון המערכת האנדוקרינית בגוף, ובמקרה הרע ייגרמו לסרטן. 

אורגני, טבעי, נקי
שוק הקוסמטיקה ומדפי הפארמים עמוסים במונחים מבלבלים. בטח נתקלתם לא פעם במושגים כמו 100% טבעית, טבעוני, רכיבים אורגניים, ללא כימיקלים, ללא פראבנים, נטול סיליקון ועוד מושגים יפים. אז בעוד שיש חברות שעומדות מאחורי המילים שלהם, קל למצוא גם כאלה שמשתמשות במונחים מכובסים כדי למכור מוצרים לא בהכרח בריאים וירוקים. הצרכנים מנגד נותרים מבולבלים, ובצדק. הבעיה האמיתית היא היעדר הרגולציה בתחום. למעשה, לא קיים בשוק תו תקן להגדרה "נקי" וכל חברה יכולה לצאת בהצהרות, אבל התחום האפור גדול. התקנות המגבילות גם שונות ממקום למקום ומיבשת ליבשת: בארה"ב למשל תקנות ה-FDA אוסרות על שימוש של 30 מרכיבים קוסמטיים בלבד, בעוד שבאירופה רשימת המרכיבים האסורה עומדת על 1,300.

נקי או טבעי?
קיים בלבול גדול בין מוצרי טיפוח נקיים למוצרי טיפוח טבעיים, אבל אלה שני דברים שונים. הקוסמטיקה הנקייה מתמקדת ביתרונות שיש במרכיבים טבעיים וסינתטיים כאחד – אבל בוחנת את חומרי הגלם מעבר לתקנות הרגילות ומגבילה את השימוש ברכיבים שידועים כשליליים ומזיקים. הקוסמטיקה הטבעית לעומת זאת, אמנם עושה שימוש ברכיבים ממקור צמחי בלבד, אך גם אלו עלולים להיות מזיקים. כך למשל ניתן להתייחס לתמציות הריח (Fragrance) ממקור טבעי שקיימות במוצרי טיפוח רבים, אך ידוע לנו שגם המבשמים הטבעיים הם אלרגני עור ואף עלולים לפגוע ביעילות החומרים הפעילים שבתכשיר וכך להוביל למוצרים באיכות ירודה. 

בשורה התחתונה...
ידע זה כוח ותנועת הקוסמטיקה הירוקה מבקשת, בין היתר, להנגיש את הידע על רכיבים רעילים כדי להעביר את הכוח לידיים של הצרכנים. ככל שנהיה מודעים יותר למרכיבים ולחומרי גלם שעלולים להיות מזיקים לבריאות, כך יהיה קל יותר לקיים צריכה מושכלת ולהימנע מנזקים עתידיים. מאחר שאין רגולציה ממשלתית מוסדרת על מה נחשב "נקי", ומאחר שהכל נתון להגדרות של היצרנים - כדי לענות על סוגיית המוצרים הבטוחים לשימוש יש לשאול שאלות, לדרוש שקיפות, לבדוק את רשימות הרכיבים ביסודיות ולהעמיק בהיכרות עם המותגים מהם אנחנו רוכשים, כדי לוודא שניתן לבטוח בהם ושהעקרונות שלהם תואמים ל-שלנו.

על סקאלת הקוסמטיקה הנקייה - איפה ממוקמת ICONIX?
כחלק מהחזון שלנו, בחרנו לכבד את הטבע ואת הגוף דרך שימוש במרכיבים נקיים ובטוחים, בעלי תועלת ישירה לבריאות העור. אנחנו משתמשים במרכיבים שמתאימים לעור – כאלו שהוא יודע לזהות, לספוג ולהפיק מהם תועלת. הפורמולות הבלעדיות שלנו משלבות רכיבים טבעיים אורגניים לצד רכיבי מעבדה איכותיים שנחקרו מדעית והוכחו במבחנים קליניים כמועילים לעור. מבחינתנו, אין מקום לפשרות. אין עיגול פינות או "עצימת עיניים" ואנחנו דוגלים בשקיפות מלאה.

אנחנו נמצאים בלמידה מתמדת ועובדים בשיתוף פעולה עם דרמטולוגים, כימאים ופלסטיקאים מהעולם החוקרים את אסתטיקת העור. צוותי המחקר והפיתוח שלנו מתמחים בקוסמטיקה מקצועית, פרא-רפואית ובוחנים מחקרים מדעיים בכל החלטה ובחירה של כל חומר. במקביל, לעולם לא נתפשר על איכות. "נקי" לא אומר מבחינתנו פחות אפקטיבי. המרכיבים שלנו נקיים, ללא רעלים, הם איכותיים ברמה הגבוהה ביותר, טריים, יעילים ומובילים לתוצאות אמיתיות.

עבורנו, "נקי" זה מוצר שלא כולל רשימה ברורה של מרכיבים אסורים/רעילים. לנוחיותכם צירפנו אותה וחילקנו לפי קטגוריות:

SUNSCREEN AGENTS
Titanium Dioxide
Oxybenzone
Avobenzone
Para Aminobenzoic - Acid PABA
Octocrylene
Octyl methoxycinnamat / octinoxate

ANTI - ACNE
Benzoyl Peroxide
Triclosan

FRAGRANCES
Synthetic Fragrance
Natural Fragrancees / Essential Oils
Phthalates
Dimethicone / Plasticizers

PRESERVATIVES / ANTI - MICROBIALS
Parabens
Sodium Benzoate
MicroGuard
Diazolidinyl, Imidazolidinyl Urea

BY- PRODUCTS
Dioxin
Benzene
1,4 Dioxane
Sodium Laureth Sulfate (SLS)
Benzalkonium Chloride
Bisphenol A (BPA)
Butoxyethanol
BHA
BHT
Coal Tar Dyes
Ethanolamines (MEA/DEA/TEA)
Formaldehyde
Hydroquinone
Liquid Petrolatum
Methyl Cellosolve
Methylisothiazolinone
Methylchloroisothiazolinone
Mercury Compounds
Mineral Oil
Paraffin Oil
Polyethylene Glycol (PEGs)
Resorcinol
Retinyl Palmitate
Siloxanes
Sulfates
Thimerosal
Toluene
Triclocarban