טיפוח פנים בהיריון

היריון הוא תקופה מרגשת וחשובה בחיים, אך גם בזמן הזה חשוב לקיים שגרת טיפוח נכונה המתאימה למצב העור ומטפלת בכל פצעון, כתם או בעיה אחרת העלולה להופיע. כיצד העור שלנו מושפע מההיריון, והאם יש מוצרים מומלצים במיוחד לנשים בהיריון המעוניינות בשגרת טיפוח מקיפה ויסודית? המדריך המלא שלנו ממש כאן.

מה מתרחש בעור הפנים בזמן ההיריון?

גוף האישה עובר שינויים רבים כדי להתאים את עצמו לגידול עובר, ובין היתר מתרחשים שינויים פיזיים והורמונליים רבים. השינויים האלו משפיעים גם על העור, והאיזון שלו מתערער למשך התקופה הזאת בגלל עלייה ברמת הורמונים הקשורים להתפתחות תקינה של ההיריון. כולנו יודעות שלהורמונים יש השפעה על התחושות שלנו וגם על המראה שלנו, והם לא פוסחים בהשפעתם גם על עור הפנים. הינה כמה תופעות נפוצות שאפשר להבחין בהן בפנים במהלך ההיריון:

פיגמנטציה

הופעת כתמים על כל הגוף ובפרט על עור הפנים היא תופעה נפוצה מאוד הנובעת משינוי במאזן ההורמונים בגוף. זוהי בדרך כלל תופעה זמנית, אבל כאן מדובר בתקופה די ארוכה ולכן לא מעט נשים בונות שגרת טיפוח המכילה טיפול שמטרתו להחזיר את העור לגוון אחיד ולהעלים כתמים שהופיעו. העור גם נעשה רגיש יותר בתקופה זו ולכן חשיפה לשמש עלולה להשפיע על העור מהר יותר ולפגוע בו.

אקנה

מי שאמר לנו שאקנה נעלמת בסוף גיל ההתבגרות לא דייק – ובהיריון האקנה עלולה להתפרץ אפילו יותר מהרגיל. הנקבוביות נסתמות במהירות בגלל לכלוכים או הפרשה מוגברת של בלוטות החלב, ואנחנו רואות את זה כנקודות שחורות או פצעונים אדומים ונפוחים בכל אזור הפנים.

יובש

השינויים ההורמונליים מפחיתים את שכבת השומן הטבעית על העור, ולכן הוא מתייבש מהר יותר ומאבד מהגמישות שלו. לכן חשוב יותר מתמיד לשמור על לחות ואיזון בעור הפנים כדי להימנע מסימני הזדקנות ומנזקים לעור.

האם כל הקרמים מותרים בהיריון?

יש כמה חומרים האסורים לשימוש במהלך ההיריון, ועליהם תוכלו לקרוא בהמשך המאמר. עם זאת, בחירה במותג אייקוניקס יכולה להיות נפלאה עבורכן - המוצרים שלנו בטוחים לשימוש גם לנשים בזמן היריון והנקה, כך שתוכלו להרגיש זוהרות ולהעניק לעור הפנים שלכן את כל החומרים המזינים שהוא צריך כדי לשמור על מראה מוצק וצעיר גם בתקופה החשובה הזו של חייכן.

שגרת טיפוח פנים מתאימה להיריון

אנחנו ממליצים לכל אישה לבנות לעצמה שגרת טיפוח פנים שהיא מקיפה, יסודית ומתאימה למצב העור שלה, ועל אחת כמה וכמה לנשים בהיריון – הגוף שלכן נכנס למצב מיוחד, והוא זקוק לתמיכה מלאה שלכן בכל האזורים. שגרת הטיפוח של נשים בהיריון אינה שונה בהרבה מזו של נשים שאינן בהיריון, וההבדל העיקרי הוא במתן תשומת לב מוגברת לחומרים הנמצאים בתוך המוצרים. לא בטוחות מאיפה להתחיל? אל דאגה, יש לנו המלצות נהדרות בשבילכן:

מהם מוצרי הטיפוח לפנים המומלצים להיריון?

יש כמה מוצרים שמומלץ מאוד להכניס לשגרת הטיפוח בהיריון, משום שהם יעזרו לכם לשמור על עור פנים בריא וקורן:

סרום

אחד ממוצרי הבסיס בשגרת הטיפוח של כל אחת הוא סרום. באייקוניקס תוכלו למצוא סרום ויטמין C המכיל את כל החומרים שאתן צריכות להענקת נפח טבעי ולחות לעור. החומרים הטבעיים בסרום עוזרים להפחית קמטים ולהבהיר כתמי פיגמנטציה, וויטמין C היפואלרגני הוא חומר בטוח לשימוש במהלך ההיריון, והוא גם יעזור לכן להתמודד עם נזקים מהשמש הישראלית הקופחת ולמנוע נזקים כאלו מראש.

ניקוי הפנים

סבון לניקוי הפנים הוא מוצר נהדר לניקוי עמוק ויסודי של עור הפנים שאינו מצריך מאמץ רב. הקלינזר של אייקוניקס מכיל אך ורק חומרים הבטוחים לשימוש בהיריון – חומצות פירות ממקורות טבעיים, קומפלקס לאיזון העור ורכיבים פעילים אחרים החודרים לעור ומעניקים לו לחות והגנה. הקלינזר של אייקוניקס מאפשר לעור הפנים לספוג היטב ולעומק את כל מוצרי הטיפוח שיבואו אחריו להגברת האפקטיביות של שגרת הטיפוח.

קרם פנים

האסוציאציה הראשונה שלנו לשגרת טיפוח פנים היא מריחת קרם לחות – ובצדק. קרם פנים לנשים בהיריון עוזר להן להעניק לעור נפח וזוהר החשובים במיוחד בתקופה שבה הגוף עובר שינויים הורמונליים ניכרים.

כמו כן, יש המשתמשות גם בקרם להבהרת פיגמנטציה כדי להתמודד עם הכתמים המופיעים בעור בתקופה הזאת. לעור שלכן מגיע ליהנות ממוצרים המעניקים לו את החומרים שהוא צריך כדי לשמור על זוהר טבעי, גוון אחיד ומראה מוצק וצעיר יותר.

פילינג חומצות

פילינג חומצות
פילינג החומצות של אייקוניקס מכיל תמצית קליפת ערבה, שהיא מקור טבעי לחומצה סליצילית (בריכוז 2%, ולכן להשתמש בו בבטחה ובלי דאגות). התמצית מסייעת להגנה מפני חיידקים מזיקים ובניקוי הנקבוביות, מאזנת את פעילות בלוטת החלב ומונעת התפרצויות של אקנה. נוסף לאלה, התמצית מעניקה הגנה מנזקי קרני UV, מפחיתה גירויים ואדמומיות, מגבירה חידוש תאים ומשמשת כרכיב אנטי דלקתי.

כמו כן, יש במוצר הפילינג שלנו עוד כמה חומרים חשובים:
 בקוצ'יול – תמצית המופקת מצמח באבצ'י שהיא חלופה טבעית נהדרת לרטינול, האסור לשימוש במהלך ההיריון. בקוצ'יול הוא חומר יעיל לטיפולי אנטי-אייג'ינג והוא גם בטוח לשימוש בזמן ההיריון.

  • תמצית לֶחֶך אנגלי – תמצית המגבירה את ייצור הקולגן והאלסטין בעור הפנים, לשמירה על עור מוצק ובעל מראה צעיר.
  • חומצות אלפא הידרוקסיות – חומצה גליקולית החודרת לעומק התאים ומעודדת את תהליך חידוש התאים ואת תהליך היצירה של קולגן ואלסטין, וחומצה לקטית הפועלת על האפידרמיס ומשמשת נוגד חמצון נגד רדיקלים חופשיים.

5 אזהרות להיריוניות

לפניכן אזהרות בעניין 5 חומרים העלולים להזיק לכן או לעובר במהלך ההיריון:

אוקסיבנזון

אוקסיבנזון הוא חומר המצוי בדרך כלל במוצרים כמו מקדמי הגנה מהשמש, ובמהלך ההיריון הוא עלול לגרות את העור יתר על המידה וליצור פריחות, אדמומיות או בעיות הורמונליות (שממילא קיימות בתקופה הזאת של החיים), ויש טענות שהחומר הזה עלול לעכב את התפתחות העובר. מומלץ בחום להימנע ממוצרים המכילים את החומר הזה, ולמזלנו יש בשוק מגוון מקדמי הגנה ומוצרי טיפוח שאינם מכילים אוקסיבנזון – אז אל תוותרו על הגנה מהשמש בשגרת הטיפוח שלכן.

חומצה סליצילית

כפי שכבר ציינו, אחת החומצות הנמצאות בלא מעט מוצרי פילינג וקוסמטיקה היא חומצה סליצילית. יש התוויית נגד לשימוש בחומצה סליצילית בריכוז הגדול מ-2% כדי להימנע מסיבוכים במהלך ההיריון ומעור יבש במיוחד, ולכן חשוב לוודא שהמוצרים שאתן משתמשות בהם אינם מכילים ריכוז גבוה מזה.

ויטמין A – רטינול

ויטמין A הוא אחד הוויטמינים שאנחנו צריכות בתוך הגוף שלנו כדי לשמור על תפקוד תקין, אך במהלך ההיריון ממליצים להימנע ממריחת הוויטמין על העור.

הידרוקינון

זהו חומר המצוי במוצרים להבהרת העור, אך כתמי הפיגמנטציה המופיעים במהלך ההיריון הם ברובם נובעים מהשינויים ההורמונליים המתרחשים בגוף, ולכן מומלץ להימנע משימוש במוצרים המכילים את החומר הזה.

פתלאטים

פתלאטים הם כימיקלים העלולים לשבש את הפעילות ההורמונלית, שהיא חשובה מאוד בתקופת ההיריון. אלו בעיקר חומרים המוסיפים ריח נעים למוצר, אך מומלץ לנשים בהיריון להימנע ממוצרים כאלו – למזלכן יש המון מוצרים בשוק שהם איכותיים וגם מריחים נהדר בלי תוספת פתלאטים.

לסיכום

שגרת טיפוח פנים במהלך ההיריון יכולה לעזור לך לשמור על העור שלך חיוני וזוהר גם בתקופת ההיריון, המביאה עימה שינויים הורמונליים רבים לגוף. מומלץ להימנע מחומרים העלולים להשפיע על התפקוד ההורמונלי בגוף כמו פתלאטים, ומחומרים שהשפעתם חזקה מדי על העור הרגיש כמו הידרוקינון או רטינול.

באייקוניקס תוכלו למצוא מגוון מוצרי טיפוח המתאימים גם לנשים הרות או מניקות, המכילים חומרים טבעיים ואורגניים שישמרו על העור שלכן צעיר ומוצק.