עור רגיש

השגת עור פנים חלק וזוהר היא שאיפה נפוצה של רבות מאיתנו, אך מי שיש לה עור רגיש יודעת שהמשימה הזאת יכולה להיות מאתגרת לפעמים. עור רגיש נוטה להיות תגובתי יותר ונוטה לגירוי, לאדמומיות וליובש. לכן חשוב לאמץ שגרת טיפוח עור מותאמת אישית העונה על הצרכים הספציפיים של עור רגיש. מעוניינות לדעת איך אפשר לטפח בהצלחה עור רגיש? לפניכן כל ההסברים, הטיפים וההמלצות בנושא.

מהו עור רגיש?

עור רגיש הוא סוג עור המגיב במהירות, ולפעמים בחומרה, לכל שינוי סביבתי או לכל מוצר שבא איתו במגע. אנשים שיש להם עור רגיש עלולים לחוות תסמינים כגון אדמומיות, גירוד, תחושת צריבה ויובש לפי שינויים במזג האוויר, כתגובה לשימוש במוצרי טיפוח כלשהם ועוד. בדרך כלל עור רגיש דורש מוצרים מיוחדים המותאמים לו, אבל חשוב שתדעו שגם אם יש לכן עור רגיש – אתן בהחלט יכולות ליהנות משגרת טיפוח יעילה וטובה שלא תהפוך את העור שלכן לאדום או צורב.

מהם הגורמים לעור רגיש?

לעור רגיש יכולות להיות סיבות רבות כמו גורמים גנטיים או סביבתיים. נטייה גנטית ממלאת תפקיד גדול בקביעת רגישות העור של כל אחד ואחת מאיתנו. גנים מסוימים יכולים להפוך את העור לתגובתי יותר ונוטה לגירוי. גורמים סביבתיים כגון זיהום, תנאי מזג אוויר קשים וחשיפה מוגברת לקרינת UV עלולים להחמיר את הרגישות. נוסף על כך, שימוש במוצרי טיפוח עור אגרסיביים, שאינם מתאימים לעור או חשיפה לחומרים מגרים עלולים לתרום להתפתחות עור רגיש. זיהוי הגורמים הללו וטיפול בהם יכולים לסייע בניהול יעיל של עור רגיש.

מהם ההבדלים בין עור יבש לעור רגיש?

עור יבש ועור רגיש מבולבלים לעתים קרובות בשל כמה מאפיינים חופפים, אך הם מצבים שונים. עור יבש הוא סוג עור הנוטה לחוסר לחות ושמנים טבעיים, והוא בדרך כלל מחוספס יותר ונוטה לקשקשים ואדמומי עקב יובש. לעומת זאת, עור רגיש הוא סוג עור המגיב בעוצמה ובמהירות לחומרים מסוימים או לגורמים סביבתיים, ולעיתים קרובות גורם לאדמומיות, גירוד וגירוי. מי שיש לה עור רגיש אינה בהכרח מתמודדת גם עם מצב של עור יבש, וחשוב להבין מהם הגורמים לגירויים ולאדמומיות לפני שפונים לפתרונות המתאימים.

מהו ההבדל בין עור רגיש לעור שחווה אלרגיה?

עור רגיש ואלרגיות בעור הם שני מצבים שונים, אפילו שהם יכולים לחלוק כמה תסמינים דומים. עור רגיש הוא עור המגיב בקלות רבה יותר לגירויים כמו חומרים מסוימים במוצרי הטיפוח או בשינויי מזג האוויר. אלרגיות בעור הן תגובה חיסונית ספציפית עקב הופעת אלרגנים שהגוף אינו מסוגל להתמודד איתם. אלרגיות יכולות להתבטא בתגובות עור שונות כמו פריחה ופצעונים או אפילו שוק אנפילקטי במקרים חמורים. חשוב להתייעץ עם רופא עור כדי לקבוע אם התגובה המופיעה בעור נגרמת ממצב של עור רגיש או מאלרגיה ספציפית כדי למנוע סיבוכים נוספים.

כיצד מוצרים היפואלרגניים עוזרים לעור רגיש?

מוצרים היפואלרגניים פותחו במיוחד כדי למזער את הסיכון להפעלת תגובות אלרגיות או רגישות בעור. מוצרים אלו נועדו להיות עדינים כדי שלא יגרמו לגירוי או לתגובות שליליות. לעיתים קרובות הם נטולי גירויים ואלרגנים נפוצים כמו ניחוחות, צבעים וכימיקלים קשים.

המוצרים שלנו אינם היפואלרגניים אך לרוב מתאימים גם לעור רגיש, ויש לכך סיבה טובה: כחלק מהחזון שלנו, בחרנו לכבד את הטבע ואת הגוף דרך שימוש במרכיבים "נקיים" ובטוחים בעלי תועלת ישירה לבריאות העור. זה אומר שאנחנו משתמשים במרכיבים המתאימים לעור שהוא יכול לזהות, לספוג, לעבד ולהפיק מהם תועלת בלי רגישות או גירויים. אנחנו משתתפים במגמה העולמית של ״קוסמטיקה נקייה״, אשר מטרתה להפחית את השימוש בחומרים שאינם בריאים ואינם נחוצים. חשוב לומר שזה לא מבטיח שלעולם לא תהייה רגישות.

האם יש קשר בין מזג האוויר לעור רגיש?

תנאי מזג האוויר יכולים להשפיע באופן ניכר על עור רגיש. מזג אוויר קר ויבש עלול להחמיר את היובש ולהוביל לרגישות מוגברת, משום שחוסר לחות באוויר עלול לגרום להתייבשות נוספת של העור. כמו כן, אקלים חם ולח עלול לגרום להזעה מוגברת ולייצור עודף של חלב, העלול להוביל לנקבוביות סתומות ולהתפרצויות פצעונים. חשוב להתאים את שגרת טיפוח העור לפי מזג האוויר הסביבתי, ולהשתמש בתכשירי לחות ואמצעי הגנה מתאימים. בחודשים הקרים יותר, מוצרי לחות כבדים ומלחחים יותר יכולים לעזור להילחם ביובש, ואילו מוצרים קלילים ונטולי שמן מומלצים בזמנים של אקלים חם ולח כדי למנוע גודש בנקבוביות.

האם במהלך ההיריון יש יותר נשים הסובלות מעור רגיש?

היריון מביא איתו שינויים שונים בגוף כמו תנודות הורמונליות שיכולות להשפיע על העור. עור רגיש אינו מצב בלעדי לנשים או לנשים בהיריון, אך שינויים הורמונליים במהלך ההיריון אכן יכולים להוביל לעלייה ברגישות העור. יש נשים העשויות לחוות תגובות מוגברות למוצרי טיפוח שהן משתמשות בהם בקביעות או לפתח רגישויות חדשות במהלך תקופה זו. רמות ההורמונים המשתנות יכולות להשפיע על תפקוד מחסום העור, מה שהופך אותו רגיש יותר לגירוי ולתגובות שליליות. מומלץ להתייעץ עם גורם רפואי מקצועי או רופא עור כדי לזהות מוצרי טיפוח מתאימים ולהתאים את שגרת הטיפוח למצב שלכן.

הכירו את שגרת הטיפוח ICONIC BOOST המותאמת גם לעור רגיש

שגרת הטיפוח Iconic Boost תוכננה במיוחד כדי לענות על הצרכים של עור רגיש, ומספקת פתרונות עדינים אך יעילים לגוון עור חלק ובריא יותר. שגרת טיפוח העור הזאת כוללת חמישה שלבים חיוניים:

  • PEEL & REVIVE (פילינג חומצות לפנים) – הפילינג שלנו עוזר להסיר תאי עור מתים, לפתוח נקבוביות סתומות ולשפר את מרקם העור. שימוש בפילינג פנים פעם או פעמיים בשבוע יכול לשפר את חילוף התאים ולחשוף עור חלק וזוהר יותר.
  • GLOW RECIPE(קרם לחות לפנים עם פפטידים) – בערכה שלנו יש קרם לחות לפנים המתאים לעור רגיש. הקרם נטול כימיקלים קשים וחומרים מגרים פוטנציאליים. חשוב להשתמש בקרם בכל יום כדי להעניק לעור מחדש את החומרים שהוא זקוק להם.
  • STAR THERAPY (קרם עיניים) – העור העדין סביב העיניים ראוי לתשומת לב מיוחדת. שימוש בקרם עיניים עדין המעניק לחות יכול לעזור לטפל בבעיות ספציפיות כמו עיגולים כהים, נפיחות או קמטוטים.
  • LUNAR BLISS (קרם להבהרת פיגמנטציה) קרם הלחות שלנו מכיל מרכיבים איכותיים מן הטבע והמדע, כמו תמצית תירס אורגני, תמצית שורש ליקוריץ ופפטיד הבהרה, המסייעים להבהיר פיגמנטציה ולמנוע אותה וכמו כן מעניקים לעור זוהר ומרקם נעים.
  • SKIN ELIXIR (סרום לפנים עם חומצה היאלורונית) – מוצר אחרון בסדרה שלנו הוא סרום לפנים המכיל חומצה היאלורונית בשלושה גדלים מולקולריים, ויטמין C היפואלרגני בריכוז 15% המסייע ללחימה ברדיקליים חופשיים, בהבהרת פיגמנטציה וביצירת קולגן ואלסטין.

לסיכום 

גם מי שיש לה עור רגיש יכולה לבנות לעצמה שגרת טיפוח עור יעילה ויסודית באמצעות בחירה חכמה במוצרים המתאימים לסוג העור שלה. חשוב גם להבחין אם העור שלכן רגיש או שהוא דווקא מגיב תגובות אלרגיות לכל מיני אלרגנים באוויר או במוצרים שאתן משתמשות בהם. מומלץ להתייעץ עם רופא כדי לאבחן את סוג העור שלך, ולהשתמש במוצרי אייקוניקס ללחות והזנה של העור המתאימים גם לעור רגיש.