איך למרוח קרם עיניים: שימו עין על אזור העיניים

אנחנו משלבות לא מעט תכשירים בשגרת הטיפוח – תכשירי ניקוי, סרומים, קרמים, מקדמי הגנה ועוד. מטרתם של כל אלו להיטיב עם עור הפנים שלנו, בין אם באמצעות תיקון של נזקי עור קיימים, ובין אם באמצעות מניעה של נזקי עור העלולים להתרחש ממגוון סיבות. מלבד זאת, השמירה על שגרת טיפוח יום-יומית מסייעת בהאטת קצב הזדקנות העור ובשמירה על מראה עור פנים מתוח, מוצק וקורן.

לכל אחת מאיתנו שגרת טיפוח מעט שונה הכוללת מוצרים שונים המותאמים למצב  העור שלנו, אם יש תכשיר אחד שהוא קונצנזוס בקרב כל מי שמקפידה על טיפוח העור – הוא בלי ספק קרם עיניים. הסיבה לכך היא שהעור מסביב לעיניים שלנו דק בכ-40% בהשוואה לעור בשאר אזורי הגוף, מה שהופך אותו לעדין ולרגיש במיוחד. משמעות הדבר היא שהעור מסביב לעיניים נוטה להתקמט מהר יותר, מאחר שהוא נוטה להיות יבש יותר. זוהי אומנם סיבה מספקת כשלעצמה להשתמש בקרם עיניים, אך יש גם נשים רבות הסובלות מנפיחויות או מכהויות מסביב לעיניים, מה שגורם למראה עייף ומבוגר יותר.

דגש חשוב בטיפוח העור שבאזור העיניים הוא שיש להשתמש בקרם ייעודי לאזור זה, בייחוד מפני שהעיניים הן איבר רגיש מאוד. קרם לחות רגיל, איכותי ככל שיהיה, אינו מתאים בהכרח לאזור העיניים, ובמקרים מסוימים אף עלול לגרום לגירוי ולרגישות. כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר ולהימנע מגירוי פוטנציאלי, מומלץ להשתמש בקרם המיועד לאזור העיניים. אבל כיצד משתמשים בקרם כזה, ואילו דגשים מיוחדים עליכן להכיר? שימו עין על המאמר שלפניכן, כי תמצאו בו את המידע הנחוץ ביותר על קרם עיניים.

איך למרוח קרם לעיניים?

חלקיכן עשויות לחשוב שמדובר בשאלה מוזרה, שכן מריחת קרם אינה עניין מורכב מאוד, בעיקר בשביל מי שמתורגלת היטב בשגרת טיפוח לעור הפנים ומשתמשת תדיר בתכשירים כמו קרמים וסרומים. אכן לא מדובר במשימה מורכבת, אבל כן חושב להביא בחשבון את הדגשים הבאים לתוצאות אידיאליות:

לא להתקרב לעיניים

זכרו – קרם עיניים מיועד לעור שמסביב לעיניים, ולא לעיניים עצמן. השתדלו להימנע ממריחה של הקרם קרוב מידי לריסים ולעפעפיים שלכן, כדי להימנע מגירויים ומכוויות. הדרך הנכונה ביותר למרוח קרם עיניים היא באמצעות יצירת נקודות בחצי מעגל מחלקו הפנימי של העין ועד לעצם הגבה, תוך כדי הקפדה על מרווח של סנטימטר לפחות מקו הריסים.

טיפה מספיקה

כאמור, העור מסביב לעיניים רגיש, עדין ודק, כך שאינכן צריכות להניח כמויות גדולות של קרם. לא בכדי קרמים לעיניים בדרך כלל יגיעו באריזות קטנות יחסית לקרמים אחרים – הביאו בחשבון שהשטח בשבילו מיועד הקרם הוא קטן יחסית. כמות הקרם אינה צריכה לעלות על גודל של גרגיר אפונה, וברוב המקרים אפילו כמות קטנה מזו תספיק לשתי העיניים בכל שימוש.

עיניים נקיות

הדגש הבא נכון לא רק להנחת קרם עיניים, אלא לכל תכשיר שאתן מניחות על הפנים. קרמים, סרומים ומקדמי הגנה רצוי להניח על פנים נקיות בלבד, לאחר שימוש בסבון פנים. עור פנים נקי סופח טוב יותר את כל הלחות, ההזנה והחומרים הפעילים שיש בקרמים שבהם אתן משתמשות, ולכן השלב הראשון בכל שגרת טיפוח הוא ניקיון יסודי של העור.

מריחה באמצעות אצבע הקמיצה

העיניים שלנו הן איבר רגיש ועדין, כמו גם העור שמסביבן. לכן, יש משמעות לאופן שבו אתן מניחות את הקרם מסביב לעיניים. ראשית, מומלץ שלא למרוח בתנועה מריחה או משיכה, אלא באמצעות טפיחות קטנות על העור כדי לעודד את זרימת הדם. שנית, את הטפיחות כדאי לבצע באצבע הקמיצה, משום שלאצבע זו מגע עדין יותר בהשוואה לשאר האצבעות שלנו.

לא להכניס אצבעות לתוך הקרם

כדי שקרם העיניים שלכן ישרת אתכן נאמנה, חשוב לשמור עליו סטרילי מלכלוך, משום שלכלוך זה יגיע לבסוף לעור הפנים שלכן. היום, חלק מהקרמים לפנים ולעיניים מגיעים באריזת דיספנסר, המאפשרת הוצאה סטרילית של הקרם. אם קרם העיניים שלכן מגיע בקופסה, מומלץ לקחת ממנו כמות קטנה בעזרת ספטולה נקייה (או כפית קטנה) ולהניח ישירות על אזור העיניים.

המתינו מספר דקות אם אתן מורחות קונסילר

הכלל הבא חשוב לכל אחת שמקפידה על טיפוח העור, אך בפרט למי מאיתנו שמעוניינת להתאפר בתום שגרת הטיפוח. אם אתן רוצות להניח קונסילר אחרי שמרחתן קרם עיניים, המתינו כדקה / שתיים בין השלבים לספיגה מלאה של החומר לתוך העור. אם לא תמתינו, הקרם לא ייטמע לתוך העור ויתערבב עם הקונסילר, מה שלא רק יפחית מהאפקטיביות של קרם העיניים אלא גם עלול, בסופו של דבר, לגרום לאיפור שלכן להיראות לא טוב. ככלל, המתינו לפחות כמה שניות בין תכשירים שונים שאתן מניחות על העור כדי שכל ההזנה שאתן זקוקות לה תיספג היטב.

מהם המרכיבים המומלצים לאזור העיניים?

קרמים לעיניים מכילים לרוב רכיבי הזנה מרוכזים ויעילים, וזאת במטרה "להחיות" את העור שמסביב לעיניים ולהביא לחידוש טבעי של התאים. קרם לעיניים של ICONIX יעניק לעור העדין שמסביב לעיניים שלכן 12 רכיבים פעילים חדשניים המסייעים, בין היתר, לעפעפיים נפולים, עיגולים כהים, שקיות נפוחות, קמטים וקמטוטים. הרכיבים המצוינים הללו כוללים:

  • קומפלקס אצות ים הגדלות בסביבה מוגנת, נטולת מזהמים, במים קרים ובתנאים אופטימליים. אצות הים במחזקות את כלי הדם שבאזור העיניים ומטפלות באדמומיות, בכהויות, בשקיות ובדלקות.
  • תמהיל צמחי מרפא (עץ המשי הפרסי והעשב הקדוש) המהדק את העור השמוט באזור העפעפיים, מפחית כריות נפוחות ומחזק את כלי הדם העדינים סביב העיניים, מה שמסייע להבהרת עיגולים כהים, מעודד ייצור מוגבר של קולגן ואלסטין ומטפל בקמטים ומניעתם.
  • קומפלקס פפטידים – הצטברות המוגלובין בכלי הדם מובילה להופעתם של "עיגולים כהים" באזור העיניים. קומפלקס ייחודי של פפטידים מנטרל תופעה זו באמצעות עידוד ייצור של אנזים המפרק את החומרים המזיקים עד להפחתה משמעותית בצבע הכחול-אדום המאפיין עיגולים כהים.
  • תמצית מרוכזת של פרח המרפא ארניקה – תמצית זו ממריצה את פעילות תאי הדם הלבנים כדי לטפל ולמנוע היווצרות מחודשת של שקיות נפוחות ועיגולים כהים סביב העין. התמצית הזאת היא אנטי-דלקתית ואנטי-בקטריאלית ובעלת יכולת להבריא כוויות ופריחה.
  • ויטמין C היפואלרגני – מדובר באנטי-אייג'ינג עוצמתי המתמקד בעיכוב תהליכי פוטו-אייג'ינג הנגרמים מחשיפה ממושכת לשמש וזיהום אוויר. מגביר את ייצור הקולגן למראה צעיר ומלא חיים. מאזן את ייצור המלנין ומטפל בפיגמנטציה ליצירת גוון עור אחיד.
  • מולקולה פעילה של ויטמין B3 הפועלת כאנטי-אוקסידנט עוצמתי. מגנה על העור מפני נזקי זיהום אוויר וקרינת UV, מפחיתה אקנה ודלקות, מבהירה פיגמנטציה, מעודדת ייצור קולגן ומאזנת את רמות הלחות בעור להגברת הגמישות.
  • חומצה היאלורונית בשלושה גדלים מולקולריים הפועלים להגנה וריפוי עצמי של תאי העור, להחדרת לחות, לשיפור מבנה העור ומיצוקו ולחידוש הדרמיס מבפנים ליצירת מראה צעיר ומלא נפח.
  • תערובת סינרגטית של נחושת, אבץ ומגנזיום המגבירה את אספקת החמצן לתאי העור. אנטי-אוקסידנט חשוב המקדם עור בריא, מגן מפני רדיקלים חופשיים ומזרז את חילוף החומרים בתאים, כך ששכבת העור העליונה מתחדשת מהר יותר.

לסיכום

העור הדק והעדין שמסביב לעיניים שלנו זקוק להזנה מיוחדת, וזאת במטרה לשמור עליו ולהאט את תהליך ההתקמטות שלו. במדריך שלפניכן תיארנו כיצד מומלץ להשתמש בקרם עיניים וכיצד רכיבים פעילים שונים בקרמים כאלו יכולים לסייע בשימור ובשיפור מראה העור.