תכשירי טיפוח נפוצים לגלואו בעור הפנים

עור פנים חלק, מוצק ובעל מראה צעיר וזוהר תלוי רבות במוצרי הטיפוח ובשגרת הטיפול היום יומית שלכן. הנזקים מקרני השמש וסימני ההזדקנות עלולים להופיע בכל יום, אך באמצעות המוצרים הנכונים תוכלו להפחית את השפעתם ואף להעלים אותם. בואו נעשה יחד סדר בארון הקוסמטיקה ונכיר 7 מוצרי טיפוח נפוצים ויעילים שיעניקו גלואו לעור הפנים שאי אפשר לפספס.

הכירי 7 מוצרי טיפוח נפוצים

בעולם טיפוח העור והקוסמטיקה יש היצע עצום של מוצרים המותאמים לסוגים וצרכים שונים של עור הפנים, החל בשיטות עיסוי מסורתיות כמו גוואשה וכלה בתכשירי טיפוח שנוסחו בקפידה כמו מוצרי פילינג, קרם לחות פפטידים וסרום עם ויטמין C. עולם הטיפוח יודע להתמודד באופן ממוקד גם עם בעיות ספציפיות כמו פיגמנטציה, אקנה, סימני הזדקנות או הענקת לחות לעור יבש במיוחד, כך שכל אחת יכולה להתאים את שגרת טיפוח העור המתאימה לצורכי העור שלה בצורה מושלמת. עם זאת יש 7 מוצרי טיפוח שכל אחת צריכה להכיר לשגרת טיפוח מושלמת:

גוואשה

גוואשה היא מסורת עתיקת יומין המושרשת ברפואה הסינית העתיקה וטכניקה טיפולית הכוללת עיסוי של העור באמצעות אבן מיוחדת. שימוש בגוואשה עוזר לנו להצעיר את העור, להגביר את זרימת הדם, להקל מתחים ולקדם ריפוי של העור. אבן גוואשה עשויה בדרך כלל מפלדה איכותית או ממגוון אבנים כמו רוז קוורץ או ירקן (ג'ייד). יש להשתמש באבן גוואשה על פנים נקיות בלבד, ומומלץ לעסות את העור לאחר השימוש בסרום או קרם לפנים. באמצעות האבן אתן מפעילות לחץ על העור, ובמשיכות עדינות מכיוון הצוואר ובמעלה הפנים אתן עוזרות לשרירים להשתחרר ומשפרות את זרימת הדם שמתחת לעור.

סרום לפנים

סרום פנים הוא יותר מעוד מוצר טיפוח מומלץ. זהו תכשיר המשמש בסיס טוב להגברת העוצמה של הטיפול היומי שלנו. בזכות הסרום החודר עמוק לתוך העור אנחנו יכולות להבטיח שהחומרים הפעילים בכל המוצרים שאנחנו משתמשות בהם ימלאו את תפקידם ונוכל לראות תוצאות משביעות רצון. בין שהעור שלכן זקוק ללחות או שאתן מעוניינות לטפל בסימני הזדקנות וחשיפה לשמש, סרומים הם הבסיס לפתרון והם יכולים לשלב בתוכם עוד חומרים חשובים שהעור צריך – סרום ויטמין C, סרום חומצה היאלורונית ועוד. זהו מוצר עשיר בחומרים פעילים רבי עוצמה המעניק לעור שלכן מנה מרוכזת של הזנה. בסרום יש להשתמש מיד לאחר ניקוי הפנים וייבוש מלא שלהן, לפני השלב של הענקת הלחות לעור. בדקו היטב את תווית החומרים שמהם עשוי המוצר כדי להימנע מגירויים ומתגובות אלרגיה, ואם יש בסרום שלכן חומרים כמו רטינול יש להימנע מחשיפה ארוכה לשמש ולהשתמש במקדם הגנה מינרלי כדי לספק הגנה נרחבת לעור הפנים.

קרם לחות פפטידים

קרם לחות פפטידים הוא מוצר פופולרי מאוד בזכות השפעתו הרבה והחשובה  על העור. בזכות החומרים המיוחדים שבו, קרם לחות פפטידים מעודד ייצור קולגן, משפר את גמישות העור, ממצק, מפחית את המראה של קמטים קיימים ועוזר להימנע מקמטים חדשים.

לא בטוחות איך להשתמש בקרם לחות פפטידים? הינה כמה המלצות מועילות לשימוש מיטבי במוצר:

  • לא צריך יותר מדי – קרם לחות פפטידים הוא מוצר מרוכז ועוצמתי, ולכן מומלץ להשתמש בכמות שאינה עולה על גודל של גרגיר אפונה.
  • מומלץ גם בלילה – בדרך כלל אנחנו משתמשות בקרם הלחות בבוקר לפני שאנחנו מתחילות את היום, אבל אפשר להשתמש בו גם בלילה כדי שהפפטידים יוכלו לחולל את הקסם שלהם בלי הפרעה.
  • הענקת לחות אחרי הסרום – קרם לחות פפטידים משפיע רבות מייד לאחר השימוש בסרום, המשמש בסיס להעצמת כל היתרונות של מוצרי הטיפוח שלנו.

סבון פנים

סבון פנים הוא מוצר שפותח במיוחד כדי לטפל בעור העדין של הפנים ולהסיר ממנו לכלוך, שומן ואיפור תוך כדי שמירה על איזון החומציות הטבעי שלו. יש מגוון מוצרים לניקוי הפנים על בסיס קרם, ג'ל או קצף, סבונים המיועדים לפילינג ולחידוש העור וגם סבונים המעניקים לחות בזמן השימוש. ניקוי הפנים באמצעות סבון הוא השלב הראשון בשגרת הטיפוח, המבטיח לנו עור נקי המוכן לקבל לחות וחומרים חיוניים בלי הפרעות ומכשולים. בחרו את הסבון המתאים לכן באמצעות התאמתו לסוג העור שלכן, כדי שהוא לא ייבש עור יבש ממילא או יעניק לחות רבה מדי לעור הנוטה לשומניות. לאחר השימוש יש לדאוג להסיר אותו לחלוטין בשטיפה כדי להימנע מגירויים. לאחר שטיפה וייבוש של הפנים אפשר להשתמש בסרום ובמוצרי טיפוח אחרים.

קרם עיניים

העיניים הן חלון לנשמה שלנו, והן ראויות לטיפול מיוחד. קרם עיניים המותאם לעור העדין סביב העיניים ולסוג העור שלכן יכול לעזור לטפל במצבים שונים כמו נפיחות באזור, עיגולים כהים וקמטוטים, כדי שהגלואו שאנחנו רוצות יופיע גם בחלק הזה של הפנים שלנו. כמו כן, מומלץ למרוח את קרם העיניים על העור באמצעות הקמיצה ובטפיחות עדינות כדי להימנע מגירוי של העור העדין. אין צורך להשתמש בכמות של קרם העולה על גודל של גרגיר אפונה.

קרם לפיגמנטציה

קרמים לטיפול בפיגמנטציה, כמו קרם להבהרת פיגמנטציה ולהצערת העור, מיוצרים במיוחד כדי לטפל בגוון עור לא אחיד, בכתמים כהים ובמצבים דומים של שינויי צבע. מטרתם להפחית הופעה של כתמים כהים ואף למנוע אותה לחלוטין, כדי שהעור שלנו יישאר בעל גוון אחיד, צעיר וזוהר. שימוש עקבי בקרמים כאלה הוא המפתח לקבלת תוצאות טובות, ואף למנוע הופעה של כתמים נוספים.

קרם הגנה מינרלי

קרם הגנה מינרלי הוא מוצר חיוני לטיפוח העור ולשמירה על בריאותו. הקרם מגן על העור מקרני השמש המזיקות על ידי יצירת מחסום מגן, והוא מונע כוויות שמש, הזדקנות מוקדמת של העור ואף עוזר להפחית את הסיכון לחלות בסרטן העור.

הינה כמה טיפים לבחירת קרם הגנה יעיל:

  • טווח הגנה רחב – מומלץ לבחור בקרם הגנה המסוגל להגן על העור שלכן מקרני UV-A ו-UV-B של השמש
  • מריחה קבועה – ההשפעה של קרם ההגנה היא מוגבלת, ומדי כמה זמן (כשעתיים) יש למרוח שכבה חדשה של קרם על העור כדי להמשיך ליהנות מההגנה שלנו.
  • כיסוי מלא של הפנים – אל תשכחו למרוח קרם הגנה גם באזורים כמו האוזניים, העורף והמחשוף, כדי להגן על כל אזורי העור החשופים לאור שמש ישיר
  • הגנה יום יומית – גם בימים מעוננים או בתוך הבית, קרני UV יכולות להזיק. השתמשו בקרם ההגנה מדי יום, גם אם אתן יודעות שהחשיפה שלכן לשמש תהיה מוגבלת או אפסית.

לסיכום

סבון לניקוי הפנים, סרום ויטמין C, קרם לחות עם פפטידים וקרם הגנה הם רק חלק מהמוצרים שכל אחת צריכה בסט התכשירים לטיפוח עור הפנים וליצירת גלואו שקשה לפספס. כל מוצר מעניק לעור חומרים מגוונים וחשובים לשמירה עליו חזק, קורן ועוד. מומלץ להשתמש גם במוצרים כמו אבן גוואשה להצערת העור ולהגברת זרימת הדם מתחתיו.