המדע מאחורי סרום פנים: איך הוא עובד ולמה צריך אחד

 מטונרים ותכשירי ניקוי ועד לקרמים ותמציות, אנחנו נהיה הראשונים להודות שהמספר העצום של מוצרי טיפוח הזמינים בשוק יכול להיות מסחרר, ולעיתים קרובות מידי מותיר את הצרכניות תוהות ״מה העור שלנו באמת צריך?״. אצל רוב הנשים נוכל למצוא סרום וקרם לחות בשגרה הקבועה. אבל האם באמת צריך להשתמש בשניהם? האם עלינו להשתמש בסרום לפני קרם לחות או אחריו? מה ההבדל בין השניים?

במאמר זה נעמוד על ההבדלים בין שני המוצרים הללו, ונבין עם מה לשלב אותם בשגרה שלנו ואיך. נענה על שאלות שעשוית לעלות לכם אודות סרום לפנים של מותג ICONIX, ונדגיש לפניכן את חשיבותו לשגרת הטיפוח שלכן. בואו נתחיל!

מהו סרום לפנים?

סרומים לפנים הם בדרך כלל פורמולציות קלות משקל המספקות תמציות מרוכזות של חומרים פעילים –  כמו מינרלים, חומצות, תמציות צמחים, פפטידים ועוד. לרוב המרקם שלהם דק ונספג ומשאירים מעט, אם בכלל, מעטה על פני העור. וכיוון שאין להם הגדרה ספציפית, סרומים עשויים מבחינה טכנית להיות קרם, ג'ל או שמן.

למעשה, אפשר להתייחס לסרומים לפנים כאל "בוסטר" שמעצים את היעילות של יתר המוצרים בשגרת הטיפוח שלנו. הם עשויים לתת מענה למגוון בעיות עור, בין אם זה אנטי אייג'ינג, הבהרת פיגמנטציה או טיפול באקנה. על אף שהם נוטים להיות יקרים יותר ממוצרי טיפוח אחרים, הם מלאים במרכיבים חזקים ומרוכזים שילוו אותנו לזמן ארוך.

מהו קרם לחות לפנים?

קרמי לחות הם בעלי פורמולה עבה יותר, זאת כדי ליצור מחסום פיזי שנועל את הלחות בתאים ומונע את התייבשות העור. נוסף לאלה, הם יכולים לשפר את תפקוד השכבה הקרנית (שכבת העור העליונה ביותר) כדי לסייע בשמירה על הלחות.

ישנם גם קרמי לחות מתקדמים יותר, בעלי מרכיבי אנטי אייג'ינג, כך שהם עושים עבודה כפולה לעור שלכן. אבל כדי לטפל באמת בבעיות עור ותופעות הזדקנות מואצות, כדאי לשלב את קרם הלחות שלכן עם סרום איכותי.

סרום לפנים לעומת קרם לחות: ההבדלים העיקריים

גילינו שסרומים דקים וקלים, בעוד שלקרמי לחות יש מרקם עבה ודחוס יותר. אבל מה לגבי הביצועים שלהם? לרוב, הרכיבים בקרמי לחות הם בעלי מולקולות גדולות יותר מאשר בסרום. משמעות הדבר היא שקרם לחות בדרך כלל לא יחדור לעור עמוק או בצורה מהירה, כמו שסרום יחדור.

קרמי לחות עוזרים לחזק את פני העור, לקשור את תאי העור בצורה יעילה יותר, להגביר את הלחות וליצור שכבת הגנה לחה לעור מפני נזקים סביבתיים.

הסרומים נועדו לחדור לשכבות העור העמוקות יותר כדי לספק לו מרכיבים פעילים מרוכזים. הסרום נספג בקלות ופועל מתחת לשכבות העור העליונות, ולפיכך יש ביכולתו לעכב תהליכי הזדקנות של העור, לעודד את התחדשותם של תאי העור ולסייע בשמירה על עור בריא, קורן ומוצק.

אם אתן מחפשות אפקטים משמעותיים, אתן צריכות לסמוך על הסרום שלכן, אבל אם אתן מחפשות לחות מתמשכת, זה התפקיד של קרם הלחות.

לנוכח כל אלה, אפשר ואף רצוי להשתמש בשני המוצרים באופן משלים, כאשר הסרום יספק לעומק העור את כל החומרים הפעילים המרוכזים, וקרם הלחות יעזור לנעול את הלחות בעור, לאטום את הסרום ולהעצים את האפקטיביות שלו.

מה עושה סרום לפנים?

כאמור, ריכוז הרכיבים הפעילים בתכשירי סרום לפנים הוא בדרך כלל גבוה מאוד, כך שיש ביכולתו להעניק לעור שלנו לא מעט תועלות. להלן שלוש התועלות המרכזיות של שימוש בסרום לפנים:

  • שיפור המרקם, הגמישות והלחות של העור.
  • שיקום ועיכוב תהליך ההזדקנות של עור הפנים.
  • טיפול בפגמים בעור, לרבות הפחתת צלקות וכתמים.

מה הם המרכיבים של סרום לפנים של ICONIX?

סרומים שונים לפנים יכילו לרוב ויטמינים, מינרלים, חלבונים וחומצות שונות, כאשר לכל אחד מרכיבים אלה יש מטרה אחרת. הסרום לפנים של חברת ICONIX מכיל שלושה מרכיבי מפתח שהופכים אותו למוצר יעיל ביותר לשלוש התועלות שציינו לעיל. שלושת רכיבים אלה הם:

  • ויטמין C היפואלרגני – תפקידו של ויטמין C (הידוע גם כחומצה אסקורבית) הוא להגן על הדנ"א, להבהיר פיגמנטציה ולהגן על העור מפני קרינה כחולה. כמו כן, ויטמין C מסייע באנטי אייג'ינג, כלומר, במניעת הזדמנות העור, מאחר שהוא תורם לבניית הקולגן.
  • תמצית תאי זרע אורגניים – תמצית זו למעשה תורמת לחידוש תאי העור, מחליקה את מרקמו של העור, ממצקת אותו ומצמצמת את הנקבוביות הפעורות.
  • חומצה היאלורונית – חומצה היאלורונית היא למעשה מולקולה המצויה באופן טבעי בעור שלנו, והיא קריטית לוויסות הלחות בתוך התאים ובשמירה על לחות העור. גם החומצה ההיאלורונית כלולה ברשימת הרכיבים של הסרום לפנים של ICONIX והיא מסייעת למיצוק העור, מעניקה לו נפח טבעי, מונעת יובש ואפילו מסייעת במניעת הופעתם של קמטים.

כמו כן, חשוב לציין כי הסרום לפנים של מותג ICONIX,  בדומה לשאר מוצרי המותג, מיוצר מחומרי גלם באיכות הגבוהה ביותר מהטבע ומהמדע, כולל פורמולה נקייה ב-100%. הפורמולה טבעונית ואינה כוללת מסנני קרינה כימיים, שמנים אתריים, הורמונים, הנדסה גנטית, פראבנים, SLS וכו'.

מהן דרכי המריחה של סרום הפנים ?

עקב היותו תכשיר מרוכז, סרום לפנים יגיע לרוב בטפטפת ויספיקו טיפה אחת עד שתיים ממנו בכל שימוש. כיצד תוכלו לשלב אותו בשגרת הטיפוח שלכן?

בראש ובראשונה, יש לציין כי סרום לפנים הוא השלב הראשון בהזנת עור הפנים וצריך להניחו על פנים נקיות ויבשות. לאחר ניקיון הפנים, מורחים את הסרום של ICONIX על עור הפנים, הצוואר והמחשוף בשכבה אחידה, כאשר חשוב להקפיד שלא להתקרב לאזור העיניים. לאחר הנחת הסרום, מומלץ להמתין מספר דקות עד לספיגתו המלאה אל תוך העור, ולאחר מכן להניח קרם לחות לפנים להשלמת שגרת הטיפוח. הסרום לפנים של ICONIX מתאים לשימוש יומיומי מדי בוקר, אידיאלי לכל סוגי העור ובכל עונות השנה, ומתאים לגברים ולנשים כאחד.

לסיכום

סימני גיל ובעיות עור שונות הם לא בכדי נושא המעסיק רבות מאיתנו, ולא בכדי – הפנים שלנו הן, במובנים רבים, כרטיס הביקור שלנו, ואנחנו תמיד רוצות להיראות במיטבנו. תכשירים שונים, לרבות סרום לפנים וקרם לחות, עשויים לסייע בשמירה על מראה עור זוהר, מוצק ואלסטי.

אם יש לכן בעיה בעור שהייתן רוצות לשפר, כגון כתמים כהים או סימני הזדקנות מוקדמים, הוספת סרום ייעודי לשגרת הטיפוח היומית שלכן יכולה לעזור לשפר את מראה העור משמעותית, והשילוב הנכון של סרום וקרם לחות עשוי לעשות את כל ההבדל.