שיקום עור הפנים

עור הפנים שלנו מתמודד מדי יום עם אתגרים לא פשוטים – השמש הישראלית הקופחת, חום ולחות בקיץ ורוח מקפיאה בחורף, זיהום אוויר באזורים עירוניים ועוד. בשלב מסוים האתגרים האלו נותנים אותותיהם על העור שלנו, ומופיעים בו כתמים, קמטוטים וסימנים נוספים. שיקום עור הפנים והחזרתו למצבו הטבעי, המוצק והזוהר הוא תהליך הדורש קצת השקעה, אך הוא יעד בר השגה שאפשר להגיע אליו באמצעות שגרת טיפוח וטיפול מקיפה ויסודית.

איך נזקי העור קורים בפנים שלנו?

אם אתן מרגישות שעור הפנים שלכן אינו חיוני ומוצק כפי שהיה בעבר, ייתכן שיש לכך כמה סיבות:

  • נזקים מהשמש – השמש חשובה לנו ואנחנו אוהבות אותה מאוד, אך חשיפה רבה מדי של העור שלנו לקרני השמש עלול להזיק לו. השמש עלולה להאיץ את תהליך ההזדקנות של העור, ולצד השיזוף עלולים להופיע כתמי פיגמנטציה, קמטים וקמטוטים ותחושת חספוס ויובש.
  • שימוש בתכשירים שאינם מתאימים לעור – אחד הקריטריונים החשובים ליעילות השימוש בתכשירי טיפוח לעור הוא ההתאמה שלהם לעור שלנו. לכל אחת מאיתנו יש סוג עור שונה, בין אם הוא יבש, שומני או מעורב, ושימוש בתכשירים שאינם מתאימים למצב לסוג העור שלכן עלול להזיק לו. לדוגמה, שימוש בתכשירים המייבשים את העור על גבי עור המוגדר יבש עלולים להזיק לו, ולעומת זאת מי שיש לה עור המפתח שומניות רבה ומשתמשת בתכשירים לא מתאימים עלולה להרגיש שהעור שלה שומני אף יותר מהרגיל ולסבול מהתפרצות נרחבת של אקנה.
  • שימוש רב מדי בתכשירי טיפוח – לכל תכשיר טיפוח וטיפול יש הוראות שימוש, ובהן גם תדירות השימוש. איזון הוא מילת המפתח, ושימוש תכוף או רב מדי בתכשירי טיפוח עלולים להעמיס על העור, לפגום במחסום ההגנה הטבעי שלו ובכך להוביל לנזקים.
  • נזקי התייבשות – התייבשות משפיעה על כל הגוף שלנו, ופרט לכאב הראש הלא נעים גם העור יראה אותות התייבשות

5 הטיפים שלנו לשיקום עור הפנים

הופעת נזקים מהשמש או משימוש לא אופטימלי בתכשירי טיפוח היא לא גזרת גורל, ויש הרבה דרכים שיעזרו לכן להימנע ככל האפשר מהופעת נזקים כאלו ולשקם את עור הפנים. לפניכן 5 טיפים שלנו שאפשר לאמץ בקלות לשגרת החיים כדי לשמור על עור הפנים שלכן בריא וזוהר:

שימוש בשגרת טיפוח המותאמת לצורכי העור שלכן

הדרך הטובה ביותר לשמור על עור פנים חיוני, מוצק ובעל מראה צעיר היא יצירה של שגרת טיפוח מקיפה המתאימה לסוג העור ולצרכים שלו. תחילה תצטרכו לדעת מהו סוג העור שלכן – יש כאלו שהעור שלהן מוגדר יבש (ואת זה קל להרגיש), ולעומתן יש מי שהעור שלה מוגדר שומני (בכל הפנים) או מעורב (שומני באזור ה-T ויבש בשאר חלקי הפנים או שילוב אחר של שומניות ויובש). לפי סוג העור שלכן תוכלו לדעת באילו מוצרים לבחור, כמה לחות תצטרכו להעניק לעור וכמה שומן תצטרכו לנקות ממנו מדי יום. מוצרי הבסיס שאנחנו ממליצים שכל אחת תשלב בשגרת הטיפוח שלה הם סרום לפנים להגנה מפני רדיקלים חופשיים, הבהרה ומיצוק של העור, קרם לחות המותאם לסוג העור שלכן, מקדם הגנה גבוה ופילינג שיעזור לכן לשמור על מרקם עור חלק ונעים.

קרם לטיפול בפיגמנטציה

פיגמנטציה של העור היא תהליך שיכול להתרחש בכל גיל, בלי שנשים לב אליו. וכמו שהיא הופיעה, כך היא יכולה גם להיעלם באמצעות קרם להבהרת כתמים של אייקוניקס. המוצר הזה מכיל את השילוב המושלם של חומרים טבעיים כמו מינרלים חיוניים לעור, תמצית שורש ליקוריץ, צמחי מרפא ופפטיד הבהרה פורץ דרך, איכותי ובטוח לשימוש, שיעזור לכן להחזיר לעור שלכן גוון אחיד וגם להעניק לו רכות וזוהר טבעי.

שתייה מרובה

מים הם מקור החיים, וזוהי לא סתם קלישאה. אחת מהמטרות של שתייה מרובה היא להזין את העור שלנו בנוזלים ובלחות שהוא זקוק כדי להתמודד בהצלחה עם גורמים מזיקים חיצוניים וכדי לשמור על פעילות תקינה שלו. המים גם עוזרים לעור לשמור על הגמישות שלו, ומפחיתים את רמת השומניות שלו. כמובן, יש דבר כזה גם לשתות יותר מדי מים, ולכן מומלץ לשתות כמות של ליטר וחצי או 2 ליטרים של מים ביום.

ויטמינים

ויטמינים הם אבני הבניין של הגוף שלנו, וגם עור הפנים זקוק למגוון הוויטמינים והמינרלים שאתן צורכות מדי יום כדי לשמור על קשרים חזקים בין שכבות העור, להימנע מחוסרים בגוף העלולים להחליש את העור, לייבש אותו או להזיק לו, ולשמור על פעילות תקינה של העור ושל חילוף התאים.

קרם הגנה והימנעות מחשיפה לשמש

גם השמש היא מקור חשוב לחיים שלנו. היא נותנת לנו אור וחום החיוניים לחיים שלנו ושל כל בעלי החיים והצמחים על כדור הארץ, אך חשיפה ממושכת עלולה להזיק לנו במגוון דרכים, כמו הופעת כתמי פיגמנטציה וקמטים או התייבשות של העור. חשיפת יתר לשמש היא גורם סיכון למלנומה, המתבטאת בשינוי נראה לעין בעור כמו הופעת שומה כהה או שינוי צורה, מרקם או צבע של שומה קיימת.

ההמלצה שלנו ושל מומחי עור היא להימנע מחשיפה ממושכת לאור השמש, ובכל מקרה להשתמש בקרם בעל מקדם הגנה של 30 SPF לפחות, בייחוד אם אתן נמצאות בחוץ שעות רבות מדי יום.

ומה עם שיקום עור הפנים לאחר נזקי השמש?

פרט לטיפול מניעתי, יש לנו גם המלצות בשבילכן לטיפול שיעזור לכן לשקם את העור שכבר ניזוק מהשמש:

שימוש בפילינג חומצות

אחד המוצרים שמומלץ לשלב בשגרת הטיפוח והשיקום הוא פילינג חומצות, המכיל חומצות אלפא ובטא הידרוקסיות, הפועלות בכל שכבות העור ותורמות להאצת חידוש התאים וליצירת קולגן ואלסטין. החומצות גם פועלות כנוגדות חמצון ועוזרות להתמודד עם רדיקלים חופשיים, והמקור הטבעי לחומצה סליצילית שבמוצר (בריכוז של 2% בלבד) עוזרת לנקות את הנקבוביות מבפנים ולמגר דלקות הגורמות לאקנה ופצעונים. הפילינג מחליק את טקסטורת העור ועוזר לו לשמור על גוון אחיד ועל החיוניות וזוהר הטבעיים שלו, לנקות אותו ולמנוע מבעוד מועד התפרצות של אקנה.

בקוצ'יול

בקוצ'יול הוא החומר הפעיל המופק מצמח באבצ'י, ומשתמשים בו לא מעט כחלופה טבעית לרטינול במוצרי אנטי-אייג'ינג. אחד מהתפקידים העיקריים  של בקוצ'יול הוא יצירת קולגן –  חומר חשוב השומר על העור שלנו גמיש ומוצק. הוא גם אנטי דלקתי ונלחם בחיידק האקנה, ולא פחות חשוב מסייע בהבהרת פיגמנטציה. את הבקוצ'יול תוכלו למצוא במגוון מוצרים של אייקוניקס כמו קרם הלחות שלנו, פילינג החומצות ועוד, הבטוחים לשימוש גם לנשים בהיריון (לעומת רטינול, שממליצים להימנע ממנו בתקופת ההיריון וההנקה).

שימוש בוויטמין C

ויטמין C הוא אחד מנוגדי החמצון החזקים ביותר בגוף שלנו, והוא החומר העיקרי הנלחם ברדיקלים חופשיים העלולים להזיק לעור הפנים. כמו כן, ויטמין C חיוני לתהליך היצירה של קולגן ואלסטין, והוא ידוע גם כחומר מעולה למניעת נזקים מהשמש וטיפול בפיגמנטציה עקשנית. ויטמין C נמצא בסרום שלנו משום שהוא חומר אנטי-אייג'ינג נהדר ויעיל לכל מי שמעוניינת ליצור שגרת טיפוח טובה לשיקום העור מנזקי השמש ולמניעתם.

המשך הקפדה על שתיית מים

הנושא הזה כל כך חשוב שאנחנו מקדישים לו שוב עוד סעיף – אל תפסיקו לשתות מים בכמות מספקת. גם כשאתן כבר מסגלות לעצמכן שגרת טיפוח יסודית ומשתמשות במוצרים הכי טובים כדי לשמור על העור שלכן חיוני ומוצק, שתיית מים היא עדיין אחד הצעדים החשובים ביותר בתהליך. המים שאנחנו שותות חיוניים לתפקוד של כל הגוף, ובפרט של עור הפנים שלנו, וגם בימים קרירים יותר כדאי להשתדל לשתות כ-2 ליטרים של מים.

לא לקלף את עור הפנים

מצב של עור מתקלף הוא בהחלט לא נעים – הוא גם יוצר עור בולט לעין שנפרד חלקית משאר השכבות, והוא גם עלול לגרד וליצור תחושה לא נעימה בפנים. חשוב מאוד שלא לקלף את עור הפנים, משום שמתחתיו נמצאת שכבה רגישה יותר של העור העלולה להיפגע מחשיפה ישירה לשמש או לאוויר. השתדלו להימנע מקריעה מוחלטת של העור שכבר התקלף, ולהשתדל להוריד מהפנים רק את החלק מהאפידרמיס שהתנתק לחלוטין מהפנים.

לסיכום

יש לא מעט גורמים העלולים להזיק לעור הפנים שלנו כמו השמש הישראלית החזקה, שימוש שגוי בתכשירי טיפוח או אפילו התייבשות. פרט לשתיית מים ולהימנעות מחשיפה מוגברת לשמש, תוכלו לסגל לעצמכן שגרת טיפוח ושיקום של העור, ובה מוצרים המכילים חומרים טבעיים וחיוניים לעור שיעזרו להעלים קמטים, להפוך את גוון העור לאחיד, לשפר את המרקם שלו ולהעניק לו לחות, זוהר ומראה צעיר ומוצק. שיקום עור הפנים הוא תהליך אפשרי ודי פשוט, ובעזרת שגרת טיפוח יסודית תוכלו גם להימנע ככל האפשר מנזקי השמש וההזדקנות.